وبلاگ

مشخصات اسپیکر خانگی خوب

مشخصات اسپیکر خانگی خوب-سایت نیکالا

مشخصات اسپیکر خانگی خوب را می شناسید؟ آیا می دانید برای خرید اسپیکر خانگی، باید به چه نکاتی توجه کنید؟ به طور خلاصه یک اسپیکر خانگی خوب باید به راحتی  بتواند تفاوت صدای فشرده، گل آلود و شفاف را نشان دهد. در مقاله پیش رو، به ذکر مشخصات اسپیکر خانگی خوب و نکات اساسی که لازم است قبل از خرید هر نوع اسپیکری به آن ها توجه شود، پرداخته شده است.

یکی از مهم ترین سرگرمی ها در عصر حاضر تماشا کردن فیلم و سریال مورد علاقه یا گوش دادن به موسیقی دلخواه بعد از یک روز کاری خسته کننده است. وجود یک سینمای خانگی خوب عامل مهمی در این سرگرمی محسوب می شود. یک اسپیکر خانگی خوب، یک اسپیکر ارزان یا گران، بزرگ یا کوچک، ساده یا پرزرق و برق نیست. یک اسپیکر خوب، دارای مشخصات بسیاری است که در ادامه به شرح مهم ترین آن ها پرداخته ایم.

 مشخصات اسپیکر خانگی خوب و رعایت چند نکته در هنگام خرید اسپیکر

_مشخصات اسپیکر خانگی خوب و رعایت چند نکته در هنگام خرید اسپیکر-سایت نیکالا

اتصال آسان

اسپیکرهایی که برای وصل شدن به گوشی، لپ تاپ، تلویزیون و… استفاده می شوند،  نوع اتصال چه سیمی باشد و چه بلوتوثی، باید ساده و قابل فهم برای همه اقشار طراحی شده باشد.

قدرت باتری عالی

اگر علاقمند هستید از میان اسپیکرهای بلوتووثی، اسپیکری را خریداری کنید حتما میزان قدرت باتری آن را با میزان استفاده خود تطابق دهید. تمام شدن شارژ باتری در فضای منزل به دلیل وجود پریز برق چندان مهم نیست اما این موضوع برای زمانی که قصد استفاده از اسپیکر در فضای باز را دارید، اهمیت پیدا کرده و به چشم می آید.

رقص نور

رقص نور به دورهمی ها و مهمانی ها جلوه خاصی داده و آن را در اذهان ماندگارتر می کند. اسپیکری که دارای قابلیت رقص نور باشد، انتخاب بهتری برای فضای خانوادگی محسوب می شود. خرید اسپیکر ارزان به همراه این ویژگی نیز امکان پذیر است. منظور از ارزان بودن، بی کیفیت بودن یک کالا نیست بلکه حذف قابلیت هایی است که مورد نیاز خریدار نباشند.

توان خروجی صدا

به مقدار توان خروجی صدای اسپیکر اهمیت دهید به خصوص اگر از آن در فضاهای بزرگ یا باز استفاده خواهید کرد.

محدود کننده نویز به هنگام تماس

این قابلیت به شما این امکان را می دهد که در زمانه اتصال گوشی همراه تان به اسپیکر، نگران تماس های احتمالی نباشید و با خیالی آسوده به آوایی که از اسپیکر پخش می شود، گوش دهید.

جنس بدنه محکم و البته سبک

جنس محکم بدنه اسپیکر از آن در مقابل ضربات احتمالی محافظت کرده و سبک بودن اسپیکر در جابه جایی آسان آن موثر است.

شما می توانید انواع مدل های اسپیکر خانگی خوب را با توجه به نکات فوق، در بازار لوازم صوتی و تصویری جویا شده و در نهایت اسپیکر مناسب خود را خریداری نمایید.

قیمت اسپیکر خانگی خوب

به طور دقیق نمی توان گفت که قیمت یک اسپیکر خانگی خوب چقدر است. در قیمت گذاری اسپیکرها عوامل زیادی دخیل هستند مانند جنس بدنه، تعداد ساب ووفر و… . حتی در بعضی انواع اسپیکرها که نیاز به نصب کردن توسط نصاب مورد تایید، سیم کشی های احتمالی و… است، هزینه های جانبی را هم باید در نظر گرفت.

برند های مطرح اسپیکر خانگی خوب

برند هر محصولی مانند اسپیکر نشان دهنده کیفیت و سابقه آن است. ارائه خدمات پس از فروش نیز در اعتبار سنجی یک برند از اهمیت بالایی برخوردار است.

یک اسپیکر خوب به شما این امکان را می دهد که به راحتی بتوانید جزر و مد صدای پخش شده را تشخیص دهید یا به اصطلاحی دیگر، بتوانید به آسانی، قله و فرود یک صدا را دریابید. اسپیکرهایی که توسط برندهای معتبر تولید و به بازار عرضه می گردند، اغلب ویژگی فوق را دارا هستند.

از برندهای محبوب و مطرح دربازار اسپیکرهای خانگی، می توان به شیائومی، بوز، سونی و جی بی ال اشاره کرد. خرید از یک برند معتبر، تا حد زیادی باعث آسودگی خیال خریدار می گردد.

 نکته مهمی که لازم است در اینجا به آن اشاره کنیم این است که اگر قصد خرید چند اسپیکر برای فضای منزل را دارید، سعی کنید همه را از یک برند انتخاب کنید، چرا که بلندگوهای یک برند، صدایی مشابه یکدیگر دارند. به خصوص در فضاهای کوچک، رعایت این نکته اهمیت بیشتری پیدا می کند. اسپیکرهایی با برندهای مختلف، کیفیت صدا و به خصوص بیس های مختلفی دارند که هنگام استفاده همزمان، چندان صدای باکیفیتی را به گوش شما نخواهند رساند.

سوالات متداول

بهتر است جنس بدنه اسپیکر از چه متریالی باشد؟

بهترین متریال، چوب است اما به علت بالا بودن قیمت آن، کمتر در بدنه اسپیکر، از آن استفاده می شود. اغلب اسپیکرهای خانگی موجود در بازار دارای بدنه هایی از جنس ام دی اف و نئوپان هستند. البته اسپیکر خانگی با بدنه پلاستیکی نیز در رنج قیمتی پایین نیز در بازار موجود است. جنس بدنه اسپیکرها تاثیر بسیار زیادی در کیفیت صدای خروجی آن ها می گذارد، پس در صورت توان، نوع ام دی اف آن را تهیه کنید.

رقص نور اسپیکر خانگی چیست؟

به طور کلی حرکت هاله های نور در رنگ های مختلف درون یک توپ شیشه ای بزرگ را رقص نور می گویند. این رنگ ها توسط چراغ های ال ای دی کوچکی که در بدنه اسپیکر خانگی تعبیه شده اند نیز وجود دارند و با ریتم و بیس موسیقی، حرکت خود را تنظیم می کنند.

استفاده از اسپیکر نامناسب، چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

یک اسپیکر نامناسب از متریال بی کیفیت ساخته شده است. این امر باعث می شود که عمر اسپیکر به شدت کاهش یابد برای مثال جنس بی کیفیت کابل آن، باعث زود داغ شدن و وارد شدن فشار زیادی بر بلندگوها می گردد. وجود نویز، وزن بالا، فلش خور نبودن، افت کیفیت صدا در کوتاه مدت و… از معایب یک اسپیکر نامناسب است.

چگونه می توان کیفیت اسپیکر را به هنگام خرید تست کرد؟

در زمان خرید، موسیقی های متنوعی به همراه داشته باشید تا بتوانید توانایی اسپیکر در ژانرهای مختلف موسیقی را بسنجید. در ظاهر نیز، به جنس بدنه و میزان ظرافت در طراحی آن توجه کنید. اسپیکرهای با کیفیت به طور معمول از مواد بهتر مانند قطعات با درجه بالا و مهندسی پیشرفته برای تولید صدایی رسا و دقیق بهره می گیرند.

اسپیکرها یا همان بلندگوها چطور کار می کنند؟

بلندگوها جهت ایجاد میدان مغناطیسی، انرژی الکتریکی را از پریز برق یا باتری خود می کشند. سیم پیچ مربوط به صدای بلندگو، به میدان مغناطیسی ایجاد شده واکنش نشان می دهد و در نتیجه مخروط موجود در بلندگو به جلو و عقب حرکت می کند. مخروط با این حرکات خود، هوای اطراف خود را به جنبش آورده و امواج صوتی را به وجود می آورد. هر چقدر مخروط سریع تر به سمت جلو و عقب حرکت کند، نت های بلند (صداهای عمیق تر، زیر و بم) و هرچقدر آرام تر این حرکت را انجام دهد، نت های کوتاه تولید می شوند.

جمع بندی

خرید یک اسپیکر مناسب با نیاز، بودجه و سلیقه ما کار چندان سختی نیست اما سرسری گرفتن آن نیز درست نیست. مقدار آگاهی ما در مورد هر محصولی مانند اسپیکر، به هنگام خرید آن، تصمیم گیری را بسیار راحت می کند. در این مقاله از سایت نیکالا سعی بر آن بوده است تا با ارائه نکاتی کاربردی با مشخصات اسپیکر خانگی خوب آشنا شوید و از سردرگمی های زمان خرید، نجات پیدا کنید.

اسپیکری که به راحتی به دستگاه های دیگر وصل شود، وزن قابل قبولی داشته باشد، متریال به کار رفته در آن از کیفیت بالایی برخوردار باشد، به هنگام تماس از نویزهای صدا کم کند، قیمت عادلانه ای داشته باشد و در ظاهر نیز از طراحی خوبی بهرمند باشد را می توان یک اسپیکر خوب و مناسب برای استفاده در فضای منزل دانست.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *