وبلاگ

فواید دستگاه بخور سرد

فواید دستگاه بخور سرد-نیکالا

از فواید دستگاه بخور سرد اطلاعی دارید؟ فصول مختلف سال به اقتضای طبیعت خود باعث می شوند که رطوبت هوا به صورت یکنواخت نباشد.

 در فصول گرم سال نور خورشید باعث کاهش رطوبت می شود و با سرد شدن هوا وسایل گرمایشی باعث کاهش رطوبت محیط می شوند.

از این رو برای تامین رطوبت دستگاه ها روش های مختلفی را در پیش رو داریم.

لازم به ذکر است وجود رطوبت در هوا به سلامت دستگاه تنفسی و سلامت پوست و مو کمک می کند.

این مسئله در فصول سرد سال اهمیت بیشتری دارد. چون هوا در این فصول خشک می شود و افراد در گروه های سنی مختلف در معرض ابتلا به بیماری های ویروسی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی، کرونا و… هستند.

بدین منظور برای کاهش بیماری های ویروسی نباید از فواید دستگاه بخور سرد غافل شد. دستگاه های بخور در مدل ها و ظرفیت های مختلفی تولید می شوند که به جبران کمبود رطوبت کمک می کنند.

 استفاده از این دستگاه با فواید متعددی همراه است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

اهمیت استفاده از دستگاه بخور سرد

استفاده از سیستم های گرمایشی در فصول سرد سال و نور خورشید در فصول گرم باعث خشکی هوا و از بین رفتن رطوبت هوا می شوند.

 با افزایش سن حفظ رطوبت در سلول های بدن بسیار سخت تر می شود. عوامل مختلفی از قبیل گرما و سرما، استفاده از شوینده های متعدد، قرار گرفتن در معرض آفتاب و … می توانند باعث خشکی پوست و از دست دادن رطوبت در اندام های تنفسی شود.

افراد زیادی وجود دارند که با خشکی هوا دچار مشکلات متعددی می شوند که تهیه یک دستگاه بخور می تواند در رفع این مشکلات موثر واقع شود. دستگاه های بخور سرد مجهز به سیستم اولتراسونیک هستند و بخار تولید شده کاملا سالم است.

فواید بخور سرد برای پوست

یکی از اصلی ترین فواید دستگاه بخور سرد حفظ سلامت پوست و زیبایی آن است. پوست صورت در معرض هوا و آلودگی های مختلفی قرار داد و مطمئنا اولین بخشی که تحت تاثیر بخور سرد قرار می گیرد پوست صورت است.

بخور سرد روی پوست صورت و بدن تاثیر زیادی می گذارد. همانطور که می دانید یکی از عوامل مهم در افزایش جوش صورت، چین و چروک، پوسته پوسته شدن و دی هیدراته شدن پوست خشکی هوا است.

از طرفی آلودگی ها و آسیب های مختلفی سلامت پوست را تهدید می کنند. در نتیجه رسیدگی به پوست تنها به استفاده از لوازم مراقبتی خلاصه نمی شود و باید شرایط لازم برای سلامت پوست فراهم شود.

 بخور سرد می تواند درمانی برای خشکی پوست باشد. رطوبت می تواند پوست را آبرسانی کند و مشکلات پوستی را کاهش دهد.

استفاده از دستگاه بخور برای افرادی که دچار اگزما یا حساسیت پوستی هستند اهمیت بیشتری دارند. این افراد دچار خشکی بیش از حد پوست هستند پس در کنار روش های مراقبتی و درمانی باید از دستگاه بخور سرد هم استفاده کنند.

رطوبت ایجاد شده توسط دستگاه بخور باعث رفع قرمزی و خشکی پوست می شود و به مرور پوست را نرم و لطیف می کند. افرادی که در مناطق شمالی زندگی می کنند به دلیل رطوبت هوا دارای پوستی لطیف هستند.

شما هم می توانید با خرید دستگاه بخور شیائومی تجربه لطیف شدن پوست را به خودتان هدیه دهید.

فواید بخور سرد برای ریه

فواید بخور سرد برای ریه-نیکالا

یکی از مهمترین فواید عنوان شده برای دستگاه بخور سرد کمک به سلامت ریه ها است. ریه انسان نقش مهمی در دریافت هوا و انتقال آن از طریق اکسیژن را بر عهده دارد.

ریه با وجود اینکه اندام پیچیده ای است و از سیستم های دفاعی متنوع و مکانیزم پیچیده ای برخوردار است اما باز هم در معرض ابتلا به بیماری ها و آسیب های مختلف قرار دارد.

مهمترین مکانیزم ها و سیستم های دفاعی ریه شامل بینی، گلو، گلبول های سفید، راه های ارتباطی و… هستند اما وجود این سیستم ها باز هم جلودار برخی از بیماری های ویروسی مانند کرونا نیستند.

 از این رو می توانید با یک دستگاه بخور سرد در جهت سلامتی ریه ها اقدام موثر انجام دهید.

این دستگاه ها به نوعی طراحی شده اند که بخار طبیعی و سالمی در محیط پخش می کنند و رطوبت محیط را در حد استاندارد نگه می دارند. از طرفی دستگاه های بخور به پاکسازی هوا کمک می کنند. در نتیجه سلامت ریه ها هم به خطر نمی افتد.

فواید بخور سرد برای کودکان

کودکان و نوزادان همیشه در دسته گروه های پرخطر قرار دارند. از آنجایی که این گروه سنی بدن حساسی دارند و هنوز پوست و اندام های بدن تکامل پیدا نکرده است در نتیجه بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های مختلف هستند.

از طرفی پوست توانایی مقابله با بیماری ها را ندارد از این رو باید شرایط محیط زندگی طوری تنظیم شود که از ابتلا به بیماری جلوگیری شود.

از فواید دستگاه بخور سرد می توان به تاثیر قابل توجه آن در کاهش بیماری های ویروسی و تنفسی اشاره کرد.

زمانی که هوای محیط خشک شود پوست، بینی، ریه و سینوس های نوزاد یا کودک تحریک می شود و این تحریک زمینه آلرژی و آسیب را به وجود می آورد.

از این رو می توانید برای جلوگیری از آسیب های احتمالی یک دستگاه بخور را در اتاق کودک قرار دهید و در جهت بهبود سلامتی او گامی موثر بردارید.

فواید بخور سرد برای سرماخوردگی

فواید بخور سرد برای سرماخوردگی-نیکالا

بیماری های ویروسی از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا با شروع فصل سرما شیوع چشمگیری پیدا می کنند.

با سرد شدن هوا می توانید از دستگاه بخور برای پیشگیری از این بیماری ها استفاده کنید. بخور سرد باعث از بین رفتن باکتری ها و ویروس ها نمی شود. چون ویروس ها زمانی که در محیط خارج هستند زنده نیستند و با وارد شدن به بدن فعال می شوند.

اگر محیط مرطوب شود سرعت انتقال و حرکت ویروس ها هم ضعیف می شود و امکان ورود آن ها به بدن کاهش پیدا می کند.

بیشتر افراد برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی و بهبود سلامتی از دستگاه رطوبت ساز استفاده می کنند. بخار تولید شده در این دستگاه ها سالم است و عاری از هر گونه ویروس یا باکتری است.

 فواید دستگاه بخور سرد برای نوزاد

همیشه پزشکان به ضرورت استفاده از دستگاه بخور برای اتاق نوزادان تاکید داشته اند. از فواید دستگاه بخور سرد برای نوزادان می توان به کنترل رطوبت محیط و آرامش نوزاد، جلوگیری از مشکل احتقان (گرفتگی بینی) و سرماخوردگی، نرم کردن مسیر تنفسی نوزاد و تنفس بهتر، خواب بهتر همراه با آرامش و… اشاره کرد.

دستگاه رطوبت ساز خانگی را می توان در ارتفاع مناسب در اتاق نوزاد قرار داد تا کودک از خشکی پوست صورت، لب ها و موها در امان بماند.

در شهرهایی که آب و هوای خشکی دارند مشکلات تنفسی متعددی برای نوزادان به وجود می آید از این رو برای جلوگیری از تشدید احتقان بینی با هوای خشک می توان یک دستگاه بخور را در اتاق نوزاد قرار داد. تا خشکی سینوس ها و مجرای تنفسی برای نوزاد مشکلات تنفسی ایجاد نکند و نوزاد بتواند در شرایط ایده الی بخوابد.

فواید دستگاه بخور سرد در خانه

فواید دستگاه بخور سرد در خانه به شرح زیر است:

·       آرامش و خواب بهتر

·       افزایش روحیه و کاهش اضطراب و استرس

·       پیشگیری از بروز بیماری های تنفسی و ویروسی

·       بهبود عملکرد شناختی

·       بهبود و تسکین درد

·       جایگزینی ایمن برای شمع معطر

·       خنک نگه داشتن محیط خانه

·       دفع حشرات

·       صرفه جویی در هزینه ها

·       سالم ماندن گیاهان خانگی

·       سالم ماندن مبلمان و لوازم چوبی

·       جلوگیری از بیماری های ویروسی در کودکان

فواید دستگاه بخور سرد در تابستان

گرم شدن هوا در فصل تابستان یکی از دلایل اصلی از بین رفتن رطوبت هوا است. از این رو پوست در معرض خشکی و آلودگی های مختلفی قرار می گیرد.

استفاده از دستگاه بخور سرد در فصل تابستان باعث می شود تا پوست خنک و تمیز شود و آلودگی های سطح آن از بین برود.

فواید دستگاه بخور سرد در تابستان به شرح زیر است:

·       حفظ رطوبت محیط و کاهش احتمال ابتلا به آلرژی و حساسیت در تابستان

·       بهبود کیفیت هوا و تمیز نگه داشتن هوای خانه

·       جلوگیری از آسیب رسیدن به مبلمان و وسایل چوبی خانه

فواید دستگاه بخور سرد برای گیاهان

فواید دستگاه بخور سرد تنها مشمول انسان نیست. اگر به شرایط آب و هوایی گلخانه ها نگاه کنید خواهید دید که مرتبا درصد رطوبت این محیط ها اندازه گیری می شود. رطوبت لازمه رشد گیاهان است.

 هر گیاهی برای رشد سالم به رطوبت نیاز دارد. برای گل های خانگی و آپارتمانی میتوان از انواع دستگاه های رطوبت ساز برند درما یا شیائومی استفاده کنید.

این دستگاه ها به راحتی محیط زندگی شما و گل ها را مرطوب می کنند. استفاده از دستگاه بخور در مناطق خشک اهمیت بیشتری دارد چون درصد رطوبت در این مناطق پایین است و به گل ها آسیب زیادی وارد می شود و ممکن است اصلا رشد نکنند. در نتیجه به جای استفاده از ابزارهای سنتی و ناکارآمد برای تولید رطوبت از یک دستگاه رطوبت ساز مناسب استفاده کنید.

جمع بندی

همانطور که در مقاله عنوان کردیم داشتن یک دستگاه رطوبت ساز کمک زیادی به ایجاد رطوبت سالم در محیط می کند.

تولید رطوبت با استفاده از دستگاه بخار با فواید متعددی همراه است. فواید این دستگاه برای انسان بخصوص برای ارگان های تنفسی انسان بسیار زیاد است.

استفاده از دستگاه بخور باعث کاهش ابتلا به بیماری های ویروسی، سلامت پوست و مو، کمک به بهبود سرفه های خشک، رشد گیاهان و سلامت وسایل چوبی منزل، سلامت مویچه های بینی، بهبود مشکلات ریه و… می شود.

برای تهیه مدل های با کیفیت و اورجینال این دستگاه می توانید از طریق همین سایت اقدام کنید.

نیکالا مرجعی مطمئن برای عرضه انواع دستگاه های شیائومی و درما از قبیل دستگاه بخور و رطوبت ساز شیائومی درما مدل DEM-F500 ، دستگاه بخور سرد و رطوبت ساز درما مدل DEM-F301، دستگاه بخور سرد و رطوبت ساز درما مدل DEM-F325 و… می باشد که تجربه خریدی ایمن را برای کاربران رقم می زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *