وبلاگ

راهنمای خرید هدفون

راهنمای خرید هدفون-نیکالا

راهنمای خرید هدفون شامل آشنایی با نکات و موارد کلیدی می باشد که افراد با مد نظر قرار دادن آنها می توانند بهترین و باکیفیت ترین مدل هدفون را خریداری کنند.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در طول روز مدام از این وسیله استفاده می کنید، حتما مدل های ارزان قیمت آن را نیز امتحان نموده اید و می دانید بعد از مدت کوتاهی یک یا هر دو گوشی ان از کار می افتند.

به همین دلیل بهتر است بهترین و باکیفیت ترین نوع هدفون را خریداری کرد. برای خرید هدفون با قابلیت ها و کیفیت بالا می توان از طریق سایت نیکالا اقدام نمود. در این سایت انواع مختلفی از این دستگاه را به مشتریان عرضه شده و اطلاعات مفیدی نیز درباره هر کدام درج نموده اند.
به دلیل متنوع بودن مدل ها و دشوار بودن فرایند انتخاب، استفاده از نکات مربوط به خرید هدفون امری ضروری و در عین حال سودمند خواهد بود. بسیاری از افراد دستگاه های کوچک و جمع و جور را ترجیح می دهند. در مقابل اما برخی دیگر بیشتر هدفون های روی گوش، سیم دار و یا بی سیم را می پسندند. در ادامه این متن مدل های مختلف این وسیله کاربردی را مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد.

راهنمای خرید هدفون گیمینگ

به دلیل اهمیت بالای صدا در بازی و انواع گیمینگ لزوم استفاده از موارد ذکر شده در خرید هدفون گیمینگ را صد چندان می کند. استفاده از یک هدفون گیمینگ با کیفیت باعث افزایش تمرکز کاربر بر روی بازی می شود.

از طرفی هیچ وسیله ای حتی اسپیکر های خود بازی نمی توانند مانند هدفون گیمینگ هیجان بازی را به کاربر منتقل کنند. به طور کلی بهتر است در زمان خرید این وسیله نکات ذیل را مورد توجه ویژه قرار داد تا یک خرید هیجان انگیز را تجربه نمایید.
● برخورداری از قابلیت حذف نویز و صداهای اضافی
● برخورداری از میکروفون قوی و دقیق
● داشتن میکروفن اختصاصی
● برخورداری از بدنه ای مقاوم و ظاهری با طراحی خاص
● امکان اتصال پایدار به سیستم مورد نظر کاربر
با توجه به متنوع بودن قیمت این وسیله در بازار، بهتر است مدل ها و برندهای متعدد آن را به خوبی ارزیابی کرد. سپس بر اساس کارایی اسپیکر و همچنین نوع نیاز خود مناسب ترین مدل را خریداری نمود. یکی از فاکتورهای اساسی در خرید هدفون گیمینگ ارزان مقایسه مدل های مختلف این نوع اسپیکر از لحاظ قابلیت ها و مقاوم بودن جنس بدنه می باشد. با در نظر گرفتن این نکته مهم می توان یک هدفون با کیفیت و در عین حال ارزان قیمت را خریداری نمود.

راهنمای خرید هدفون رو گوشی

راهنمای خرید هدفون رو گوشی-نیکالا

نکته بسیار مهم در خصوص خرید هدفون ارزان، مدل روی گوشی آن است که از وزن بسیار سبکی برخوردار بوده و به جای قرارگیری در دو طرف سر، دقیقا بر روی گوش ها قرار می گیرد. این مدل ها نسبت به سایر مدل های دیگر راحت تر بوده و سر و گوش را اذیت نمی کند. لازم به یادآوری است که این نوع دارای مدل های پشت بسته و پشت باز است. علاوه بر آن صدای بیرونی را بهتر و بیشتر وارد گوش می کند.
نکته مهم بعدی در این رابطه قابلیت جمع شدن برخی از مدل های این نوع هدفون می باشد که این امر موجب نگهداری راحت تر آن می شود. شکل ظاهری هدفون رو گوشی تاشو مانند است. از این رو برای سفر گزینه ای عالی می باشد. با این حال بهتر است این مدل را برای جلسات شنیداری طولانی مدت و زمان دار مورد استفاده قرار نداد. زیرا ممکن است فشار زیادی به گوش ها وارد نماید. این وسیله انتخابی مناسب برای گوش دادن به موزیک است. ‌با این وجود برای استفاده در زمان حرکت چندان مناسب نیست.

راهنمای خرید هدفون برای موسیقی

راهنمای خرید هدفون برای موسیقی-نیکالا

اسپیکر های مخصوص موسیقی دارای ویژگی های بارز بسیاری هستند. به عبارتی این وسیله تمامی مشخصه های بارز یک هدف کاربردی را در خود جای داده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که به طور خاص درباره مدل های با کیفیت این نوع اسپیکر صحبت می کنیم. زیرا تنها یک هدفون موسیقی رده بالا و مرغوب ارزش بحث کردن دارد و می توان از مزایای خرید آن صحبت کرد.
• پخش صدایی بدون نویز
• نویز گنسلینگ
• عملکرد مناسب گوشی ها
• عمر بالای باتری
• میزان شارژدهی واقعی
• باکیفیت بودن جنس بدنه از دیگر ویژگی های یک هدفون موسیقی هستند. لازم است تا خریدار در زمان خرید تمامی موارد ذکر شده را مد نظر قرار دهد.

راهنمای خرید هدفون گردنی

زمانی که صحبت از خرید هدفون گردنی می شود هدف توجه به ویژگی ها، قابلیت ها و مزایای استفاده از این نوع اسپیکر در زمان خرید است. هدفون گردنی جزو راحت ترین هدفون ها می باشد که با استفاده از آن هیچ نگرانی بابت افتادن و یا دست و پا گیر شدن هدفون وجود ندارد. مدل های مختلف این دستگاه از قابلیت نویز گیری بالایی برخوردار هستند. در نتیجه صدایی که از ان ها پخش می شود بسیار صاف و واضح است. این نوع اسپیکر را در مدل های مختلف تولید می کنند که رایج ترین ان مدل بلوتوثی می باشد.

راهنمای خرید هدفون سیمی

معمولا هدفون های سیمی به دلیل عدم برخورداری از قابلیت بی سیم بودن از قیمت ارزان تری نسبت به سایر مدل های بلوتوثی و بی سیمی برخوردار هستند. البته این موضوع به معنی بی کیفیت بودن این نوع اسپیکر نیست. بلکه این نوع هدفون را در انواع مدل های کاربردی و با کیفیت طراحی و تولید می نمایند. منطبق بودن با تمامی پلتفرم ها و همچنین کیفیت بالای میکروفون از جمله مواردی است که در زمان خرید باید آن ها را مد نظر قرار داد.

راهنمای خرید هدفون jbl

یکی از فوق لاکچری ترین هدفون های حال حاضر که در بازار یافت می شوند مدل جی بی ال است. قابلیت های شگفت انگیز در کنار ارزان بودن مهم ترین دلایل محبوبیت این ابزار بشمار می آیند. در زمان خرید این وسیله باید به موارد متعددی توجه نمود. یکی از این موارد کیفیت بالای صدا ارائه شده توسط هدفون است. هدفون‌های JBL با بهره گیری از فیلترهای مختلف از رسیدن فرکانس‌های صوتی بیشتر از حد مجاز به مجرای گوش کاربر جلوگیری می کنند. در واقع یک هدفون جی بی ال باکیفیت، کنترل حجم صدا می باشد که این تمر از آسیب دیدن پرده گوش کاربر پیشگیری می نماید.

راهنمای خرید هدفون ورزشی

راهنمای خرید هدفون ورزشی-نیکالا

استفاده از دستورالعمل های مرتبط با راهنمای خرید هدفون ورزشی امکان دستیابی به یک دستگاه با کیفیت و مناسب را برای کاربران فراهم می کند. این نوع هدفون ها باید از قابلیت حذف نویز برخوردار بوده و مانع انتقال هر نوع آلودگی صوتی به گوش شوند.
علاوه بر آن به کمک مدل های ورزشی هدفون ورزشی بی سیمی می توان بدون در آوردن گوشی ها از گوش به تماس ها پاسخ داد. نکته جالب توجه که باید در زمان خرید این نوع هدفن ها مد نظر قرار بگیرد، امکان تنظیم دستیار صوتی گوشی است. با برخورداری دستگاه از این قابلیت می توان بسیاری از کارها را با دادن فرمان های صوتی انجام داد. این قابلیت در حالی مورد استفاده قرار می گیرد که کاربر گوشی خود را در فاصله دوری از خود قرار داده است.
اکثر هدفون های ورزشی از نوع بی سیمی طراحی و تولید می شوند که این امر به دلیل ماهیت کاربردی ان ها می باشد. در هنگام خرید این نوع هدفون لازم است به بی سیم بودن آن توجه شود. گفتنی است که این نوع وسیله را با فرم فاکتور بر روی گوش و یا درون گوش به ورزشکاران عرضه می شود. با این حال بسیاری از این افراد مدل های درون گوش را بر مدل روی گوش ترجیح می دهند. لازم به ذکر است که هدفون های ورزشی با کیفیت، حتی در زمان انجام ورزش های سنگین همچنان در گوش باقی مانده و از آن خارج نمی شود. بنابراین بهتر است در زمان خرید این وسیله معتبر ترین و با کیفیت ترین برند را انتخاب نمود.

راهنمای خرید هدفون بلوتوث

راهنمای خرید هدفون بلوتوث-نیکالا

راهنمای خرید هدفون بلوتوث شامل چندین نکته کلیدی می باشد که لازم است با جدیت ان ها را مد نظر قرار داد. از جمله این موارد عبارتند از:

توجه به طراحی ارگونومیک

قطعا یکی از اصلی ترین فاکتورهای اصلی خرید هدفون های بلوتوثی طراحی ارگونومیک آن ها است. به این معنی که هر چه حالت هد، جنس گوشی ها، متریال ساخت هد و طراحی ساختار کلی هدفون ارگونومیک تر باشد، استفاده طولانی مدت از آن آسیب کمتری به گوش وارد می کند.

جنس بالشتک

معمولا بالشتک های این نوع هدفون را از فوم نرم تولید می کنند. این کار به فیکس شدن بالشتک بر روی گوش کمک زیادی می کند. البته جنس این فوم ها متفاوت است. مثلا در مدل رده بالای این محصول از مموری فوم (Memory Foam) استفاده می شود که بهترین نوع فوم بشمار می آید. مموری فوم با قرار گرفتن صحیح بر روی گوش، موجب تغییر حالت گوش کاربر شده و کاربر احساس آسایش خواهد کرد. علاوه بر آن نویز محیط نیز کاملا از بین رفته و صدایی شفاف تر به گوش انتقال داده می شود.

جنس هد

جنس هد نیز از دیگر مقوله های مهم در انتخاب و خرید هدفون های بلوتوثی است. بعضی از مدل های بلوتوثی دارای هد تطبیق پذیر می باشند که به شکل مناسب تری بر روی سر تنظیم می شوند. لازم به ذکر است که هد های بی کیفیت بعد از مدتی پایداری و استحکام خود را از دست می دهند‌ از این رو بهتر است در زمان خرید مدل بلوتوثی حتما له کیلیت و استاندارد بودن هد دستگاه توجه نمود.

گزینه های اتصال

مهم ترین و حساس ترین گزینه اتصالی این مدل از هدفون، بلوتوث است. شیار کارت حافظه که در برخی از هدفون های بلوتوثی وجود دارد، امکان پخش موسیقی به صورت مستقیم مهیا می کند. در واقع نسخه بلوتوث موجود در این دستگاه. می تواند تاثیر مستقیمی در مصرف انرژی و پایداری اتصال ایفا داشته باشد. از این رو بهتر است هدفون هایی با بلوتوث ۵٫۰ یا بالاتر را خریداری نمود.

قابلیت نویز کنسلینگ

نویز کنسلینگ از نوع فعال یا Active یکی دیگر از قابلیت های هدفون بلوتوثی است. این ویژگی منحصر به فرد با ایجاد موج های مخالف با صدای محیط، حالتی خنثی به وجود می آورند. این امر باعث می شود تا صدایی مزاحم و اضافی به گوش نرسد. هنگامی که این قابلیت در دستگاه های بلوتوثی فعال می شود احتمالا میزان شارژ باتری زودتر کاهش پیدا می کند.

راهنمای خرید هدفون استودیویی

راهنمای خرید هدفون استودیویی-نیکالا

برای انتخاب یک هدفون استودیویی مناسب لازم است نکات مهمی را مورد توجه ویژه قرار داد. مهم ترین نکته در رابطه با خرید هدفون استودیویی شناسایی ویژگی های بارز و همچنین پی بردن به تفاوت های آن با سایر مدل های دیگر است. این وسیله برخلاف مدل های معمولی موسیقی را برای افراد جذاب تر و واضح تر پخش می کند. زیرا به ان افکت صوتی اضافه می نماید. بنابراین افرادی که قصد ضبط موسیقی در استودیو را دارند می توانند از این وسیله نهایت استفاده را ببرند.
این نوع هدفون صدا را تا حد ممکن واقعی پخش می کند. باکیفیت ترین مدل هدفون استودیویی مدل پشت باز است. زیرا جزئیات بسیار دقیقی از صدا را به گوش منتقل می کند. البته باید توجه نمود که از این مدل نمی توان در فضاهای پر سر و صدا و شلوغ استفاده کرد. در مقابل می توان از مدل های پشت بسته در مکان های عمومی و شلوغ نهایت استفادن را برد.
در صورتی که امپدانس یا مقاومت هدفون پایین‌تر باشد به ولتاژ پایین تری جهت رسیدن به میزان فشار صدای معین (SPL) نیاز دارد. از این رو بدون نیاز به امپلی‌فایر می‌توان آن را مورد استفاده. قرار داد. این در حالی است که هر چقدر دستگاه از محدوده فرکانسی بیشتری پشتیبانی نماید، صداها به شکل دقیق تر و با جزئیات بهتری به گوش می رسند.

خرید هدفون‌هایی با قابلیت حذف نویزها

در رابطه با راهنمای خرید هدفون با قابلیت حذف نویز باید به این نکته مهم اشاره کرد که اغلب مدل های این دستگاه دارای طراحی ایزوله هستند. بنابراین به صورت کاملا خودکار و فیزیکی قادر به حذف صداهای محیطی می باشند. این قابلیت بسیار مهم را قابلیت نویز کنسلینگ می نامند. اغلب این مدل هدفون با باتری کار کرده و دارای میکروفون هایی بسیار کوچک جهت کنترل فرکانس های نویز محیطی می باشد. این وسیله می تواند فرکانس های مزاحم را شناسایی نموده و آن ها را در فازهای مختلف تولید کند. به این ترتیب اثرات نویز را کاملا از بین می برد.

جمع بندی

انواع هدفون را می توان جزو ابزارهای روزمره بشمار آورد که با کیفیت ها و قابلیت های متنوع عرضه می شوند. امروزه مدل های پیشرفته که با فناوری های مدرن ساخته می شوند نسبت به مدل های قدیمی از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند.

در صورتی که تجربه ای در این زمینه دارید لطفا در قسمت نظرات با نیکالا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *