وبلاگ

راهنمای خرید اسپیکر کوهنوردی

راهنمای خرید اسپیکر کوهنوردی-نیکالا

بسیاری از کوهنوردان و طبیعت گردهایی که قصد خرید اسپیکر را دارند به دنبال راهنمای خرید اسپیکر کوهنوردی هستند. زیرا برای این افراد خرید اسپیکر ارزان و باکیفیت همواره یک چالش می باشد. اسپیکرها نقش زیادی در کوهنوردی، طبیعت گردی ها و کمپینگ ها دارند. در واقع موسیقی در هر جا که حضور داشته باشد، می توان روح تازه ای به فضا ببخشد. تولید و عرضه اسپیکرهای کوهنوردی در برندها و مدل های مختلف موجب ایجاد سردرگمی در خرید آن ها می شود. به همین دلیل لازم است قبل از خرید اسپیکر کوهنوردی، حتما راهنمای خرید آن را مطالعه کنید. در این مقاله از نیکالا به صورت جامع به نحوه خرید بهترین اسپیکر کوهنوردی می پردازیم.

اسپیکر کوهنوردی چیست؟

قبل از آنکه به راهنمای خرید اسپیکر کوهنوردی بپردازیم، می خواهیم این وسیله بسیار کاربردی و کارآمد را معرفی کنیم. اسپیکر کوهنوردی اسپیکری است که کوهنوردان و کسانی که همواره در طبیعت هستند برای پخش موسیقی از آن استفاده می کنند. این اسپیکرها دارای ویژگی های منحصر به فردی نسبت به انواع دیگر اسپیکرها می باشند. در واقع اسپیکر کوهنوردی به واسطه مشخصات و ویژگی های خاص خود است که برای فعالیت هایی همچون کمپینگ و کوهنوردی مناسب می شود.

اسپیکرهای کوهنوردی را می توان برای پخش موسیقی در فضاهای باز و در طبیعت به آسانی به کار برد. قبل از خرید اسپیکر، باید توجه کنید که چه نوع اسپیکری می خواهید و انتظارات شما از اسپیکر چیست. زیرا اولین قدم برای خرید اسپیکر این است که نیازهای خود را بشناسید. تنها در این صورت است که می توانید بهترین و مناسب ترین اسپیکر را برای خود انتخاب نمایید.

چرا خرید اسپیکر برای کوهنوردان لازم است؟

شاید با شنیدن راهنمای خرید اسپیکر کوهنوردی تعجب کرده باشید. زیرا ممکن است به این فکر کنید که اصلا خرید یک اسپیکر برای فعالیتی همچون کوهنوردی چه لزومی دارد؟ اصلا چرا کوهنوردان برای خرید اسپیکر اقدام می کنند؟ توجه داشته باشید که ورزش و تفریح همواره رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند. در واقع هر جا سخن از ورزش می آید نام تفریح کردن هم دیده می شود.

کوهنوردی جزء ورزش هایی است که به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد. در واقع کوهنوردان باید زمان را صرف کنند تا بتوانند به قله کوه برسند. در مسیر رسیدن به قله ممکن است حوصله فرد سر برود. هندزفری ها نیز در بسیاری از موارد چاره ساز نیستند. زیرا گرمی هوا می تواند استفاده از آنان را سخت تر کند. بنابراین بهترین انتخاب خرید یک اسپیکر با کیفیت و مناسب است. کوهنوردان در هنگام استراحت و یا کمپ زدن در قله کوه هم می توانند از پخش موسیقی مورد علاقه خود لذت ببرند.

انواع اسپیکرهای کوهنوردی کدامند؟

راهنمای خرید اسپیکر کوهنوردی بدون ذکر انواع اسپیکرهای کوهنوردی تکمیل نمی شود. در بخش های قبل اشاره کردیم که تنوع بالا در این محصول می تواند موجب سردرگمی افراد در خرید شود. زیرا شرکت های مختلف، هر کدام از این اسپیکرها را با ویژگی های منحصر بفرد آن برند وارد بازار می کنند. اسپیکرهای کوهنوردی از لحاظ پارامترهای مختلفی با هم متفاوت هستند. وزن، ابعاد، طرح، مدل، نوع اتصال، باتری، جنس، رنگ، کیفیت صدا، بلندی صدا، میزان مقاومت، قیمت و … جزء این پارامترها می باشند. بنابراین هر اسپیکر کوهنوردی ممکن است به صورت متفاوتی دارای هر یک از این پارامترها باشد.

در خرید انواع اسپیکر کوهنوردی باید به این نکته توجه کنید که همواره کیفیت کلی در اولویت شما باشد. زیرا شما برای خرید اسپیکر، هزینه و بودجه ای را صرف می کنید. اگر اسپیکر کیفیت قابل قبولی نداشته باشد، نمی توانید از ورزش و گوش دادن موسیقی همزمان لذت ببرید. درنتیجه جهت دریافت بیشترین بهره از هزینه پرداختی خود، حتما سراغ اسپیکرهای باکیفیت و با کارایی بالا بروید.

ویژگی های اسپیکر کوهنوردی خوب را بشناسید

مگر می شود به راهنمای خرید اسپیکر کوهنوردی بپردازیم و در مورد ویژگی های حرف نزنیم؟ برای آن که بتوانید بهترین و باکیفیت ترین اسپیکر کوهنوردی را خریداری نمایید، باید به ویژگی های آن آگاه باشید. در واقع بدون دانستن این ویژگی ها در واقع بی گدار به آب زده اید. در نتیجه این گونه نمی توانید خریدی جالب و سودمند را تجربه نمایید. قبل از خرید اسپیکر، لازم است تمامی ویژگی های آن را از جهات مختلف بسنجید. این گونه می توانید به این نتیجه برسید که اسپیکر فوق برای شما مناسب است یا خیر.

در ادامه این مقاله می خواهیم برترین و مهم ترین ویژگی های یک اسپیکر کوهنوردی خوب و باکیفیت را به شما معرفی کنیم.

کیفیت ساخت و جنس بدنه اسپیکر کوهنوردی

در راهنمای خرید اسپیکر کوهنوردی اولین فاکتوری که می خواهیم به آن بپردازیم، جنس بدنه اسپیکر است. کیفیت جنس بدنه اسپیکر بسیار مهم است. زیرا این بدنه اسپیکر است که همواره با عوامل محیطی و بیرونی سروکار دارد. جنس بدنه باید به گونه ای باشد که بتواند از قسمت های داخلی اسپیکر به خوبی محافظت کند. برای ساخت بدنه اسپیکر اغلب از پلاستیک های فشرده مقاوم استفاده می کنند. زیرا پلاستیک فشرده هم در برابر فشارهای فیزیکی و هم سایر عوامل می تواند مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

نوع اتصالات جنس بدنه اسپیکر کوهنوردی نیز بسیار مهم است. مخصوصا این مورد برای اسپیکرهایی که مدام در حال جابجایی هستند اهمیت دو چندان پیدا می کند. برخی از اسپیکرهای کوهنوردی دارای اتصالات بسیار بی کیفیتی هستند. این اتصالات به مرور زمان موجب شکستگی و یا باز شدن اسپیکر خواهند شد. بنابراین در هنگام خرید حتما به کیفیت ساخت اسپیکر توجه کنید.

میزان مقاومت اسپیکر کوهنوردی در برابر عوامل محیطی

یکی دیگر از مهم ترین عواملی که در راهنمای خرید اسپیکر کوهنوردی می خواهیم به آن بپردازیم، مقاومت اسپیکر است. اسپیکر کوهنوردی همان طور که از نامش پیداست در فضای آزاد مورد استفاده قرار گرفته و همواره در حال جابه جایی می باشد. بنابراین در حین کوهنوردی و یا کمپ زدن ممکن است اسپیکر بر زمین افتاده و یا به یک سنگ برخورد کند. در این حالت اسپیکر باید دارای مقاومت قابل قبولی در برابر ضربه باشد تا دچار شکستگی نشود. داشتن پوشش ژله ای یا پلاستیکی می تواند مقاومت فیزیکی اسپیکر را در تا حد زیادی افزایش دهد.

مورد دیگر این است که اسپیکر کوهنوردی باید در برابر عوامل محیطی همچون باران و آب مقاوم باشد. زیرا در طبیعت هر لحظه ممکن است باران ببارد و یا اینکه اسپیکر در محیط مرطوب قرار گیرد. بنابراین ضد آب بودن اسپیکر بسیار مهم می باشد. جهت ضد آب بودن اسپیکر توجه کنید که در بدنه اصلی آن حفره ها و سوراخ های مختلف وجود نداشته باشند.

به نحوه اتصال اسپیکر بلوتوثی توجه کنید

نحوه اتصال اسپیکر کوهنوردی بسیار مهم است. امروزه بسیاری از اسپیکرها با استفاده از بلوتوث به دستگاه دیگر وصل می شوند. اما برخی از اسپیکرها هم از طریق کابل های مختلف و هم از طریق بلوتوث نیز می توانند به دستگاه هوشمند اتصال پیدا کنند. در هنگام خرید لازم است به روش های اتصال اسپیکر توجه داشته باشد. در واقع درگاه های موجود روی دستگاه، تنوع اتصالات آن را مشخص می کند.

بهتر است اسپیکری را خریداری کنید که بتوان هم از طریق سیم و هم از طریق بلوتوث آن را به گوشی خود وصل کنید. البته شایان ذکر است که اسپیکرهای بلوتوثی همواره استفاده بسیار راحت تر و ایمن تری دارند. زیرا در این صورت دیگر نیازی به استفاده از سیم های دست و پا گیر نخواهید داشت. اسپیکرهای بلوتوثی می توانند تا شعاع ده متری خود را به خوبی ساپورت کنند.

ابعاد و وزن اسپیکر کوهنوردی

در این بخش از راهنمای خرید اسپیکر کوهنوردی لازم است به سایز، ابعاد و وزن بهترین اسپیکر کوهنوردی اشاره کنیم. کوهنوردان اسپیکرهای کوهنوردی را اغلب به کوله پشتی خود وصل می کنند. همچنین حمل این اسپیکرها در کوله پشتی مخصوص کوهنوردی صورت می گیرد. خرید اسپیکر بزرگ و سنگین می تواند جابه جایی آن را بسیار سخت کند. بنابراین لذت موسیقی گوش دادن را از فرد می گیرد.

هنگام خرید حتما به ابعاد و وزن محصول توجه کنید. هر چه وزن و ابعاد اسپیکر کمتر باشد، حمل آن آسان تر است. البته توجه داشته باشید که اگر انتظار بلندی بالایی از اسپیکر دارید، باید ابعاد بسیار کوچک را فراموش کنید. زیرا قدرت صدای اسپیکر ارتباط مستقیمی با ابعاد آن دارد. البته نمی توان گفت که اسپیکرهای کوچک قدرت صدا ندارند. زیرا این مسئله به کیفیت اسپیکرها نیز مربوط می شود.

ظرفیت و طول عمر باتری اسپیکر کوهنوردی

یکی از مهم ترین ویژگی های یک اسپیکر خوب که می خواهیم در راهنمای خرید اسپیکر کوهنوردی به آن بپردازیم، مسئله باتری است. توجه به ظرفیت، طول عمر و قدرت باتری اسپیکر بسیار مهم می باشد. بیشتر شرکت ها از باتری های لیتیومی جهت تامین انرژی لازم اسپیکر بهره می برند. باتری اسپیکر باید به گونه ای باشد که در کمترین زمان ممکن شارژ شود.

فرض کنید می خواهید به کوهنوردی بروید و زمان زیادی ندارید. در این حالت باتری اسپیکر باید این قدرت را داشته باشد که در کمترین زمان ممکن شارژ شود. مسئله مهم دیگر ظرفیت و طول عمر باتری است. یک باتری قدرتمند حداقل باید بتواند 6 ساعت انرژی لازم برای اسپیکر را فراهم کند. این گونه فرد در طول مسیر کوهنوردی بدون نگرانی از خالی شدن باتری می تواند به موسیقی گوش کند.

کیفیت صدا و بلندی صدای اسپیکر کوهنوردی

در این بخش از راهنمای خرید اسپیکر کوهنوردی می خواهیم به کیفیت و بلندی صدای اسپیکر بپردازیم. گوش دادن به موسیقی زمانی لذت بخش است که موسیقی با کیفیت بالایی پخش شود. مخصوصا در فضاهای باز این مسئله می تواند بسیار قابل توجه باشد. زیرا برخی از اسپیکرها تنها در فضاهای بسته می توانند کیفیت صدای خود را حفظ کنند. بنابراین کیفیت صدا در فضاهای باز می تواند یکی از ویژگی های یک اسپیکر خوب باشد.

پخش موسیقی با نویزها و خش خش های فراوان نه تنها لذت بخش نیست بلکه می تواند از لذت کوهنوردی هم بکاهد. بنابراین در هنگام خرید اسپیکر حتما به کیفیت صدا و بلندی صدای آن توجه کنید. اسپیکر کوهنوردی باید به گونه ای باشد که در صداهای بسیار بلند هم بتواند کیفیت پخش صدا را حفظ نماید. بلندی صدا از دیگر مشخصات یک اسپیکر خوب است. اسپیکر باید بتوان صداهایی با بلندی مناسب ایجاد کند که تا فاصله های زیاد هم قابل شنیدن باشد. این ویژگی برای اسپیکرهایی که در کمپینگ استفاده می شوند بسیار حیاتی است.

با بهترین برندهای اسپیکر کوهنوردی آشنا شوید

برای تکمیل راهنمای اسپیکر کوهنوردی، شناختن بهترین برندهای تولید کننده اسپیکرهای کوهنوردی بسیار مفید است. زیرا این گونه می توانید با آگاهی بیشتری نوع برند خود را انتخاب نمایید. برترین برندهای اسپیکر، همواره محصولات خود را در بالاترین حد استاندارد تولید می کنند. در واقع کیفیت بالا موجب شده تا در این برندها در سراسر جهان شناخته شده باشند. برندهای همچون JBL، هارمن کاردن، SONY، تسکو، انکر و … جزء برندهای سرشناس در این زمینه هستند.

با خرید هر یک از این برندها می توانید مطمئن باشید که اسپیکر شما از کیفیت لازم برخوردار است. البته برخی از برندهای دیگر هم وجود دارند که اسپیکرهای کوهنوردی خود را با کیفیت بالایی به بازار عرضه کرده اند. برندهای چینی جزء این برندها می باشند.

قیمت اسپیکر کوهنوردی چقدر می باشد؟

قیمت یکی از مهم ترین فاکتورها در راهنمای خرید اسپیکر کوهنوردی است. زیرا بسیاری از افراد نمی دانند که باید تا چه اندازه برای خرید یک اسپیکر کوهنوردی هزینه کنند. توجه داشته باشید قیمت اسپیکر کوهنوردی به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان قیمت ثابتی برای همه آن ها در نظر گرفت. برند، کیفیت ساخت، کیفیت صدا، ابعاد، امکانات ویژه و … همگی بر قیمت اسپیکر کوهنوردی موثر هستند.

سعی کنید با توجه به انتظاراتی که از اسپیکر فوق دارید، بودجه مناسبی را برای تهیه آن در نظر بگیرید. اگر استفاده محدودی از اسپیکر دارید، نیازی نیست که بودجه زیادی را صرف خرید آن نکنید. اما اگر همواره آن را به کار می برید لازم است بودجه مناسبی را به خرید آن اختصاص دهید.

بهترین اسپیکر کوهنوردی را از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید اسپیکر کوهنوردی باکیفیت را دارید، حتما باید در انتخاب فروشگاه مربوطه دقت کنید. فروشگاه های باسابقه و معتبر در زمینه فروش انواع اسپیکر می توانند بهترین محصولات را به شما ارائه کنند. نیکالا سالهاست که در زمینه فروش انواع اسپیکرهای باکیفیت و قدرتمند فعالیت دارد. در واقع فروشگاه نیکالا تنها بهترین و باکیفیت ترین برندهای اسپیکر را به مشتریان خود عرضه می کند. می توانید این اسپیکرها را با قیمت بسیار مناسب از این فروشگاه تهیه نمایید.

جمع بندی

در این مقاله از نیکالا به راهنمای خرید اسپیکر کوهنوردی و نکات مربوط به آن پرداختیم. فراموش نکنید که خرید اسپیکر مناسب می تواند لذت ورزش کردن و تفریح شما را دوبرابر کند. اما به شرطی که انتخاب درست و مناسبی داشته باشید. با توجه به ویژگی های یک اسپیکر خوب، می توانید خریدی لذت بخش و به یاد ماندنی را تجربه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *