وبلاگ

دستگاه بخور گرم برا چی خوبه؟

دستگاه بخور گرم برا چی خوبه-نیکالا

دستگاه بخور گرم برا چی خوبه؟ در این جا به صورت کامل بررسی کرده ایم که مزایا و فواید دستگاه بخور گرم چیست و در صورت نیاز به خرید می توانید از طریق همین سایت اقدام کنید.

با شروع فصل های سرد سال، دغدغه بسیاری از افراد خرید دستگاه بخور گرم می باشد، البته باید توجه داشت که کاربرد این محصول فقط به این فصل هامحدود نمی شود و در همه فصول می توان از آن استفاده کرد.

دستگاه بخور گرم یک وسیله مفید و در عین حال محبوب در هر خانه یا محل کار است که دارای مزایای بسیار زیادی است که می تواند برای سلامتی و آرامش افراد کار ساز باشد.
دستگاه بخور گرم، می تواند باعث کاهش باکتری ها و آلودگی های موجود در محیط شود و همچنین با افزایش میزان رطوبت محیط داخلی منزل آرامش و سلامتی را برای شما به ارمغان می آورد.
در این مقاله به بررسی این سوال می پردازیم که دستگاه بخور گرم برا چی خوبه؟ و فواید فوق العاده این دستگاه را برایتان شرح می دهیم در ادامه با ما همراه باشید.

فواید بخور گرم برای سرماخوردگی

فواید بخور گرم برای سرماخوردگی-نیکالا

سوالی که اکثر مخاطبان می پرسند این است که دستگاه بخور گرم برا چی خوبه؟
به طور کلی دستگاه بخور گرم یک گزینه عالی و موثر برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی است که می تواند باعث کاهش علائم سرماخوردگی شود.
دستگاه بخور با تولید بخار گرم باعث مرطوب شدن مخاط بینی و گلو می شود که این رطوبت التهاب را کاهش می‌دهد.
علاوه برا این دستگاه بخور گرم راه مجاری بینی را باز کرده و باعث تنفس آرام می شود.
خرید دستگاه بخور شیائومی یک پیشنهاد عالی برای درمان خانگی سرماخوردگی است، در ادامه به بعضی دیگر از فواید دستگاه بخور گرم برای درمان سرماخوردگی اشاره می کنیم؛
کمک به باز شدن مجاری بینی و کاهش التهاب آن
افزایش رطوبت مخاط بینی
تنفس آرام و منظم
تسکین گلو درد
کاهش سرفه های مکرر
از بین بردن کیپی و گرفتگی بینی

فواید بخور گرم برای ریه

فواید بخور گرم برای ریه-نیکالا

دستگاه بخور گرم یکی از روش های درمانی مفید برای سلامتی و بهبود ریه ها می باشد و همانطور که می دانید، ریه اصلی ترین اجزای سیستم تنفسی انسان می باشد، بنابراین سلامتی این عضو بسیار حائز اهمیت است.
دستگاه بخور گرم مدل شیائومی با افزایش رطوبت هوا و نرم شدن مخاط موجود در ریه باعث می شود راحت تر نفس بکشید.
علاوه بر این، دستگاه بخور با ایجاد بخار گرم کمک شایانی به باز شدن مجاری تنفسی می کند که این موضوع باعث خالی شدن خلط های موجود در ریه می شود و نیز با کاهش التهاب ریه، تنفسی راحت را برای شما به ارمغان می آورد.
همچنین بخور گرم موجب رقیق شدن ترشحات ریه می شود که این امر سبب دفع راحت این ترشحات می شود و بدین صورت به عملکرد بهتر ریه ها کمک می کند.

فواید بخور گرم برای جوش صورت

برای اینکه بدانیم دستگاه بخور گرم برا چی خوبه؟ باید گفت یکی از خواص منحصر بفرد و جذاب دستگاه بخور گرم، درمان جوش های ریز و درشت پوست صورت می باشد.
استفاده مکرر از بخور گرم باعث می شود منافذ پوستی باز شوند و به این صورت باکتری ها و سلول های مرده زیر پوست خارج می شوند.
دستگاه بخور گرم باعث پاکسازی پوست صورت می شود و انواع آلودگی ها و بیماری های پوستی را از بین می برد.
همانطور که گفتیم دستگاه بخور گرم باعث افزایش رطوبت هوا و کمک به درمان مشکلات تنفسی می شود.
برای اینکه اطلاعات بیشتری کسب کنید و بدانید دستگاه بخور گرم برا چی خوبه؟ کافیست مزایا و معایب این دستگاه را بدانید.

خواص بخور گرم

رفع گرفتگی بینی: بخور گرم باعث باز شدن مجاری تنفسی می شود که این عامل برای افرادی که دچار سرماخوردگی شده اند مفید است .
کاهش التهاب: بخور گرم باعث کاهش التهاب در دستگاه تنفسی می شود. برای افرادی که مبتلا به آسم یا سایر بیماری های تنفسی هستند مفید است.
افزایش رطوبت پوست: بخور گرم به افزایش رطوبت پوست کمک می کند. این امر برای افرادی که پوست خشک یا ترک خورده دارند مفید است.
پاکسازی پوست: بخور گرم پوست را پاکسازی کرده و این عامل برای افرادی که پوست چرب یا جوشدار دارند انتخاب عالی است.

معایب بخور گرم برای استفاده مستقیم صورت

این دستگاه مانند دیگر دستگاه های برقی داری معایبی نیز می باشد. در صورتی که به صورت مستقیم برای صورت استفاده می کنید ممکن است با توجه به شرایط شما عوارضی داشته باشد.
خطر سوختگی: اگر دمای آب از حد نرمال خیلی زیاد تر شود، ممکن است باعث سوختگی پوست شود. بنابراین، مهم است که از آبی با دمای مناسب استفاده کنید.
افزایش حساسیت پوست: بخور گرم می تواند باعث افزایش حساسیت پوست به نور خورشید شود. بنابراین، بهتر است بعد از استفاده از بخور گرم، از ضد آفتاب استفاده کنید.
تشدید بیماری های پوستی: اگر دچار بیماری پوستی مانند اگزما هستید بهتر است در استفاده از این دستگاه احتیاط کنید. زیر گرما باعث افزایش حساسیت پوستی می شود.

روشن کردن و تنظیم دستگاه بخور

برای کار کردن با دستگاه بخور گرم ابتدا آن را به پریز برق شهری با ولتاژ 220 ولت وصل کنید، در این مرحله باید توجه داشته باشید که این مقدار برق وارد دستگاه می شود. بعد از وصل کردن آن به برق دکمه روشن کردن آن را فشار دهید.
در مرحله بعدی تنظیمات مورد نظر خود را وارد کنید و اگر نحوه آن را نمی دانید به دفترچه محصول رجوع کنید.
در بعضی از دستگاه های بخور می توان اسانس های معطر مورد سلیقه را اضافه کرد و قابلیت افزودن روغن های معطر را دارند، فقط باید توجه داشته باشید به هیچ عنوان روغن های گیاهی به دستگاه اضافه نکنید.

نتیجه گیری

بخور گرم یک روش درمانی ایمن و موثر است که می تواند برای بهبود مشکلات تنفسی و پوستی استفاده شود. با این حال، مهم است که از آبی با دمای مناسب استفاده کنید و از تماس مستقیم بخار با پوست خودداری کنید. در صورت نیاز به خرید دستگاه بخور می توانید از طریق نیکالا اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *