وبلاگ

تفاوت هدست و هدفون و هندزفری

تفاوت هدست و هدفون و هندزفری-نیکالا

در دنیای تکنولوژی هر روز شاهد عرضه گجت های به روز و کاربردی هستیم. هدفون، هدست و هندزفری در دسته ابزارهای کاربردی برای ارتباط تلفنی و شنیداری هستند. عملکرد مشابه با ساختاری متفاوت محبوبیت این محصولات را دو چندان کرده است. با شناختی درست درباره تفاوت هدست و هدفون و هندزفری می توانید به خوبی محصول مورد نیاز و کاربردی خود را تهیه کنید. این ابزارها تفاوت های زیادی باهم دارند اما یک سری شباهت ها در ظاهر، کاربرد و ویژگی ها هم دارند.

شناخت این تفاوت ها به تمامی علاقمندان به خرید لوازم الکترونیکی کمک می کنند تا محصولی را انتخاب کنند که بیشترین شباهت را با نیاز آنها داشته باشند. پس اگر گیمر هستید و یا عاشق گوش دادن به موسیقی در فضاهای مختلف هستید حتما قبل از خرید هدفون از ویژگی ها و مشخصات این ابزارها شناخت پیدا کنید.

مشخصات ظاهری و کاربردی هدفون

قبل از بررسی تفاوت هدفون و هدست بهتر است در مورد هر کدام از این ابزارهای رایج و کاربردی شناخت مختصری پیدا کنیم. طراحی هدفون ها به نسبت هدست بزرگتر است. گوشی این وسیله بزرگتر بوده و تمام گوش را پوشش می دهد. افرادی که از هدفون استفاده می کنند صداهای اطراف را کمتر می شنوند. هدفون ها فاقد بلندگو هستند و بیشتر برای گوش دادن به موسیقی، وویس های آموزشی مانند آموزش زبان و… کاربرد دارند.

در محیط های بزرگ و شلوغ معمولا نیاز به هدست برای برقراری تماس و گوش دادن به موسیقی بیشتر به چشم می آید. چون غالبا در این محیط ها برقراری تماس با هدفون مشکل بوده و برقراری تماس باعث ایجاد مزاحمت برای سایر کارکنان در مراکز تماس می شود. از این رو اگر در محلی هستید که برقراری تماس برایتان مهم است و هم اینکه لازم است که با محیط اطراف هم در تعامل باشید در نتیجه بهتر است حتما از هدست های تک گوش یا هندزفری های تک گوش تهیه کنید تا کار برای شما راحت تر باشد.

طراحی هدفون ها به گونه ای است که شما چیزی از صدای اطراف را نمی شنوید و می توانید تمام تمرکز خود را روی صدای هدفون جمع کنید.

مشخصات کاربردی هدست

اگر نگاهی به کاربرد هدست ها بیندازیم عموما کاربرد آن ها را روی گوش گیمرها دیده ایم. تفاوت هدست و هدفون در کارایی آن ها به وضوح دیده می شود. هدست دارای دو گوشی برای گوش دادن و میکروفونی برای ارسال صدا است. در هدست برخلاف هدفون امکان ارتباط دو طرفه به راحتی امکان پذیر است.

میکروفون هایی که در این وسیله استفاده می شوند از لحاظ راحتی توسعه زیادی پیدا کرده اند. به این معنی که میکروفون آن قابلیت حرکت چرخشی را دارد و می توان به راحتی متناسب با صورت و بدن خود موقعیت آن را تنظیم کرد.

بیشتر مدل های امروزی و جدید هدست قابلیت اتصال به کامپیوتر یا تلفن را دارند. در نتیجه بهترین ابزار جهت استفاده در مراکز تماس و سیستم های تلفنی و پاسخگویی مبتنی بر VoIP، هدست ها هستند.

هدست ها کاربردهای دیگری هم دارند که می توان به ضبط فیلم های آموزشی و برقراری ارتباط گفتاری در حین بازی های کامپیوتری اشاره کرد. وقتی هدست به تلفن یا کامپیوتر متصل شود یک ارتباط ایمن و یکپارچه برقرار می گردد. با این ابزارها به راحتی می توانید بعد از مدت ها پیشرفت در کار و صرفه جویی در زمان را مشاهده کنید.

مشخصات ظاهری و کاربردی هندزفری

این روزها از هر ده نفر حداقل هشت نفر آنها از هندزفری استفاده می کنند. هندزفری ها یا ایرپادزها دیوایس های کوچکی هستند که به صورت بی سیم و با سیم طراحی می شوند. این ابزارها دارای درایورهای بسیار کوچکی هستند که در داخل گوش قرار می گیرند. وزن پایین و طراحی ارگونومیک آن ها سبب شده تا جزء پرکاربردترین و پر استفاده ترین محصولات برای برقراری تماس، گوش دادن به موسیقی و پادکست و… به حساب آیند. از مهمترین تفاوت هندزفری با هدفون این است که هندزفری نسبت به هدفون کیفیت صدای پایینی دارد. اما این افت کیفیت چندان قابل مشاهده نیست.

هندزفری ها جزء لوازم جانبی انواع گوشی های هوشمند هستند که تقریبا تمامی افراد نمونه ای از آنها را دارند. بیشتر افراد علاقمند به استفاده از نمونه های بی سیم بلوتوثی از این وسیله هستند چون هم کارایی راحت و هم عملکرد خوبی دارند. با نمونه های بی سیم دیگر نیازی نیست سیم های بلند هندزفری را هر بار جمع و جور کنید. ایرپادها امکان برقراری تماس، تماشای فیلم و سریال، گوش دادن به موسیقی را فراهم کرده اند. بیشتر مدل های ایرپاد با سری های مختلف عرضه می شوند که شما می توانید سری متناسب با گوش خود را تهیه کنید. این ایرپادها سریعا شارژ می شوند و قابلیت نگه داشتن شارژ بالایی دارند. در استفاده طولانی مدت هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی کنند.

فرق هدفون و هندزفری بی سیم

فرق هدفون و هندزفری بی سیم-نیکالا

کاربران زیادی هستند که اصلا با تفاوت هدست با هدفون یا هدفون با هندزفری آشنایی ندارند. نداشتن شناخت کلی درباره این محصولات می تواند در حین انتخاب شما را سردرگم کند. پس برای دسترسی به بیشترین کارایی می توانید تفاوت ها را بررسی کنید تا انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

طراحی ظاهری هندزفری کوچک است و داخل گوش قرار می گیرد. در نتیجه ممکن است چندین بار از گوش بیفتد. اما این مشکل بیشتر برای نمونه های اورجینال و با کیفیت اتفاق نمی افتد. امروزه بیشتر مدل ها دارای طراحی هوشمندانه هستند و احتمال افتادن آن ها از گوش بسیار کم است. اما اگر این دغدغه را دارید که هندزفری از گوش شما بیفتد بهتر است از هدفون استفاده کنید. هدفون ها احتمال افتادنشان از گوش نزدیک به صفر است در نتیجه در هر جا و هر زمانی می توانید بی دغدغه از آنها استفاده کنید.

  • هدفون ها نسبت به هندزفری ها باتری قوی و بزرگی دارند در نتیجه طول عمر بیشتری هم نسبت به هندزفری ها دارند.
  • بدنه هدفون ها مقاوم است و طول عمر بالاتری هم دارند.
  • از نظر وزنی اگر طرفدار محصولات سبک هستید بهتر است سراغ هندزفری ها بروید چون وزن فوق العاده سبکی دارند
  • برای ورزش و پیاده روی استفاده از هندزفری ها راحت تر است. این محصولات اتصالی ایمن و بدون قطعی دارند و کاربر حین استفاده از آنها آزادی عمل بیشتری دارد.

هدفون بهتر است یا هندزفری بی سیم

تفاوت هدست و هدفون با هندزفری می تواند کمی کاربر را دچار سردرگمی کند. در واقع بیان تفاوت ها به معنی برتری یک محصول نسبت به سایر محصولات نیست. از این رو نیاز شما تعیین می کند که کدام ابزار بهترین کارایی را برای شما دارد. به طور کلی هندزفری ها کوچک و قابل حمل هستند و در نمونه های با سیم و بی سیم طراحی شده اند. این ابزار بیشتر برای گوش دادن به موسیقی و برقراری تماس کاربرد دارند.

کیفیت پخش صدای هندزفری ها متوسط است. اما اگر با حمل ابزارهای شنیداری مشکلی ندارید می توانید هدفون را انتخاب کنید چون اندازه بزرگی دارند و توانایی برقراری ارتباط صوتی ندارند. کیفیت پخش صدا در هدفون ها فوق العاده بالاست. اگر در طول روز ساعت های زیادی را صرف گوش دادن به موسیقی می کنید بهتر است از هدفون های باکیفیت استفاده کنید.

در این بین هدست ها هم ممکن است انتخاب ایده الی برای بیشتر کاربران باشد. ظاهر این ابزار شبیه به هدفون است اما قابلیت برقراری تماس دارند. چون در ساختار ان ها از میکروفون استفاده شده است. کیفیت صدای هدست ها در مکالمه بهینه شده است و کاربر به راحتی می تواند در مکالمه صوتی از کیفیت صدا لذت ببرد.

در پایان با بررسی تفاوت هدست و هدفون می توان بهترین محصول را با توجه به نوع استفاده انتخاب کرد.

تفاوت هندزفری و هدفون

تفاوت هندزفری و هدفون-نیکالا

بعد از بررسی تفاوت هدست و هدفون به راحتی می توانید محصولی را که بیشترین مطابقت را با نیازتان دارد خریداری کنید. خرید هدفون ارزان برای علاقمندان به موسیقی است. گیمرها برای اینکه صداهای حین بازی را با کیفیت بالا بشوند از این محصول استفاده می کنند. اما هندزفری و هدست علاوه بر پخش موسیقی قابلیت برقراری تماس را هم دارند. هندزفری های با سیم به دستگاه های هوشمند وصل می شوند و ارتباطی ایمن و بی نقص دارند. هدفون ها تنها برای گوش دادن به موسیقی طراحی شده اند و کارایی دیگری ندارند.

کاربرد هدفون و هدست

کاربرد هدست

هدست ها به منظور گوش دادن به موسیقی و برقراری تماس های صوتی و تصویری طراحی شده اند. هدست همراه با میکروفون است در حالیکه این قابلیت در هدفون گنجانده نشده است. صدای عالی در برقراری تماس باعث شده تا بیشتر مدیران مرکز تماس از این ابزار برای برقراری تماس استفاده کنند.

کاربرد هدفون

از لحاظ عملکرد هدفون ها توانسته اند رضایت طیف گسترده ای از استفاده کنندگان را کسب کنند. هدفون ها در هر جا و هر زمانی قابل استفاده هستند و عملکرد خوب این محصولات مدیون ویژگی های صوتی مختلفی است که در این ابزار گنجانده شده است.

هدفون های بی سیم قابلیت اتصال به دستگاه های مختلف را دارند اما عمده کاربرد آن ها برای اتصال به گوشی های هوشمند است. با این هدفون ها می توانید در محیط های شلوغ، پیاده روی و ورزش و… موسیقی خود را پلی کنید و از آن لذت ببرید. بر روی این هدفون ها دکمه های کنترل تعبیه شده است.

کاربرد هندزفری

با هندزفری بیسم دیگر نیازی نیست دست های خود را درگیر گوشی موبایل خود کنید. چون در هر جایی می توانید هندزفری را برای موسیقی و برقراری ارتباط تلفنی استفاده کنید. شما می توانید هندزفری را حین ورزش استفاده کنید و انرژی بیشتری را صرف ورزش کنید. می توانید در مترو یا در اتوبوس و سایر وسایل حمل و نقل به فایل های صوتی مورد علاقه ی خود با هندزفری گوش کنید.

ویژگی های هدفون و هدست

با شناخت ویژگی های هدفون و هدست می توان به راحتی تفاوت هدفون و هدست را به راحتی تشخیص داد.

ویژگی های هدفون

از نظر کیفیت صدا باید بگوییم که هدفون رقیب سرسختی برای سایر محصولات است. هدفون هایی که توسط برندهای معتبر طراحی می شوند کیفیت صدای فوق العاده ای در دامنه های متوسط و پایین دارند. در آهنگ های بیس هدفون ها کیفیت و عملکرد فوق العاده ای دارند.

هدفون ها طوری طراحی شده اند که هنگام استفاده، صدای محیط حذف می شود. در بیشتر مدل های هدفون امروزی حذف نویز یک ویژگی برجسته و مهم است. مسدود کردن نویز محیط به استفاده کننده فرصت گوش دادن به یک موسیقی بی نقص و دلچسب را می دهد.

تفاوت هدست و هدفون و هندزفری در نحوه پخش صدا و موسیقی است. اگر هدف کاربر گوش دادن به موسیقی باشد و بخواهید موسیقی را با بهترین حالت ممکن بشنود قطعا انتخاب او باید هدفون باشد. چون کیفیت صدای پخش شده در آن به مراتب بسیار بهتر و با کیفیت تر از سایز تجهیزات است. هدفون های اختصاصی دارای ویژگی Soundstage هستند که به کاربر امکان شنیدن یک موسیقی عالی را می دهند.

راحتی در استفاده: وقتی صحبت از استفاده از هدفون به صورت مداوم و رومزه می رسد بیشتر افراد راحتی در استفاده را ملاک انتخاب قرار می دهند. این فاکتور از اهمیت زیادی برخوردار است چون اگر هنگام استفاده از هدفون راحت نباشید هم گوش شما و هم شنوایی شما آسیب می بیند. هدفون باید متناسب با گوش و فیکس گوش باشد تا خروجی صدا نداشته باشد. هدفون هایی که وزن کم و طراحی ارگونومیک دارند برای استفاده راحت تر هستند و اگر فرد به صورت طولانی مدت از آنها استفاده کند هیچ گونه مشکلی نخواهد داشت.

ویژگی های هدست

شناخت ویژگی های هدست خرید این محصول را برای شما راحت تر می کند. در زیر به دو مورد از برجسته ترین ویژگی های هدست ها می پردازیم:

کیفیت صدا: از لحاظ کیفیت صدا، هدست نمره ی خوبی می گیرد. اما ناگفته نماند که در دامنه پایین کیفیت چندان خوبی ندارد. البته نوع هدست هم در این مورد بی تاثیر نیست. برخی از مدل ها موسیقی های دامنه پایین را خوب پخش نمی کنند.

برخی از نمونه های هدست بزرگ با Mci در دسترس هستند که کیفیت صدای آن ها بسیار دلپذیر است. درایورهای بزرگ باعث تجربه صدای لذت بخش می شوند. از این مدل ها حین بازی هم استفاده می شود تا گیمر بتواند صدای بازی را با وضوح بیشتری مشاهده کند.

راحتی در استفاده: برای صحبت کردن و برقراری تماس هدست راحت ترین ابزار است. از آنجا که در هدست یک میکروفون ضمیمه است در نتیجه صحبت کردن با آن راحت تر از هدفون است. هدست ها در مدل های میکروفون ثابت و میکروفون جدا شونده طراحی می شوند که نیاز کاربران مختلف را به خوبی پوشش می دهند.

تفاوت هدفون با هدست

تفاوت هدفون با هدست-نیکالا

مهمترین تفاوت هدست و هدفون در نوع میکروفون است. در هدفون ها هیچ گونه میکروفونی وجود ندارد. تفاوت دیگری که این دو محصول دیده می شود در نوع دیوایس است.

  • بر روی طراحی ظاهری هدست ها معمولا چند دکمه وجود دارد. اما روی بدنه های هدفون ها دکمه ی خاصی طراحی نشده است.
  • بیشترین کاربرد هدفون ها برای گوش دادن به موسیقی است. اما هدست ها بیشتر به منظور برقراری تماس و صحبت کردن با دیگران طراحی شده اند و نیازی به نگه داشتن گوشی ندارند.
  • در طراحی هدست ها بیشترین تمرکز بر روی نوع میکروفون، دقت و کیفیت ارسال صدا توسط میکروفون است. اما در هدفون ها بیشترین تمرکز بر روی انتقال با کیفیت صدا است.

جمع بندی

برای خرید هدفون، هدست یا هندزفری ایده ال باید به بیان تفاوت هدست و هدفون با هندزفری بپردازیم. پیش از خرید می توانید ابتدا با ویژگیها، کاربردها و تفاوت های هر ابزار آشنا شوید تا بتوانید مناسب ترین محصول را انتخاب کنید. در سایت نیکالا انواع هدفون، هدست ها و هندزفری های روز دنیا عرضه شده است که شما به راحتی می توانید بر اساس کارایی و هدف خود ابزار مناسب خود را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *