وبلاگ

تفاوت ساندبار و اسپیکر با سینما خانگی

تفاوت ساندبار و اسپیکر-نیکالا

تفاوت ساندبار و اسپیکر به طور کامل بررسی شد. با پیشرفت تکنولوژی و کاهش ضخامت نمایشگرها، اسپیکر نیز کوچک شده است. کاربران برای رفع این مشکل نیاز به خرید یک سیستم صوتی جدید دارند. اسپیکر و سینما خانگی از جمله گزینه‌های در دسترس خریداران هستند. شناخت تفاوت ساندبار و اسپیکر با سینما خانگی باعث می‌شود تا خریداران بر حسب نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشند. خرید اسپیکر ارزان می‌تواند یک خرید ایده‌آل برای کسانی باشد که قصد دارند تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند. در صورتی که می‌خواهید لذت تجربه تماشای محتواهای صوتی و تصویری را دوچندان کنید، بهتر است با مقایسه تفاوت اسپیکر و ساندبار با سینما خانگی همراه ما باشید.

مقایسه ساندبار و اسپیکر

شناخت فرق اسپیکر و ساندبار باعث می‌شود تا افراد قبل از تصمیم نهایی برای خرید، بتوانند انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشند. از لحاظ ظاهر و ابعاد، اسپیکر برخلاف ساندبار برای قرارگیری در محیط منزل، نیاز به فضای بیشتری دارد. در واقع کسانی که دارای فضای کافی برای قرار دادن یک سیستم صوتی باکیفیت هستند، می‌توانند نسبت به خرید اسپیکر اقدام کنند. به طور کلی می توان گفت از مزیت های ساندبار نسبت به اسپیکر قیمت ساندبار می باشد که به مراتب کمتر از اسپیکر است و موجب صرفه اقتصادی می شود‌. اما بخاطر کوچک بودن اندازه ساندبارها و در نتیجه ریز تر شدن درایور هایی بلندگوی داخل آن ها باعث شده کیفیت صدایی کمتری نسبت به بلندگو داشته باشند و طبیعا ساندبارها در محیط های کوچکتر مناسبتر است.

ساندبار بخرم یا سینما خانگی؟

اگر بعد از مطالعه تفاوت اسپیکر و ساندبار هنوز نتوانسته اید تصمیم درست بگیرید و مایلید سیستم های صوتی دیگر افزایش دهنده کیفیت صدای تلویزیون خود آشنا شوید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. ساندبار و سینما خانگی از دیگر سیستم‌های صوتی هستند که لذت تماشای سریال و فیلم را جذاب‌تر و چشمگیرتر می‌کنند. همانطور که گفتیم هم ساندبار و هم سینما خانگی، هر دو موجب افزایش کیفیت صدای تلویزیون می‌شوند که این عامل به دلیل وجود فضای مناسبی است که صدا برای منعکس شدن دارد. نصب ساندبار و اسپیکر تفاوت بسیار زیادی با هم دارد. در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که ساندبار در خانه‌های کوچک به مراتب انتخاب بهتری می‌باشد. بعد از خرید ساندبار و انتقال آن به آپارتمان خود کافیست  مکان مناسبی را برای آن پیدا کنید و بعد از اتصال آن به پریز برق با بلوتوث یا وای فای به راحتی آن را به تلویزیون وصل  کنید. اما سینما خانگی به مراتب نصب آن زمان بر و نیاز به توجه بیشتری دارد.

از ویژگی هایی که ساندبار را از سینما خانگی متمایز می‌کند این است که ساندبارها معمولا توسط دستگاه های دیجیتال پشتیبانی می شوند و ‌دارای ورودی هایی مثل USB هستند اما بطور کلی این ورودی ها در سینما خانگی به مراتب بیشتر است. پس باتوجه به نکات گفته شده دو گزینه پیش روی شماست؛ اولین آیتم ساندبار است به دلیل اینکه مقرون به صرفه است می تواند با توجه به موجودی جیب شما انتخاب بهتری باشد. اما اگر از لحاظ مالی مشکلی با قیمت ندارید و ‌مکان مناسب دارید  سینما خانگی را می توانید انتخاب کنید که طبیعتا سینما خانگی می تواند کیفیت بهتری برای شما به ارمغان آورد.

تفاوت ساندبار با پارتی باکس

همانطور که پیشتر در مورد تفاوت ساندبار و اسپیکر گفتیم و ویژگی های ظاهری و مشخصات بارز ساندبار تشریح شد، در این قسمت می‌خواهیم بیشتر ویژگی ها و مشخصات پارتی باکس بپردازیم و فرق آن با ساندبار را برایتان بگویم. تا بتوانید این دو را  با هم مقایسه کنید و با خیال آسوده و مطمان خرید کنید.

اولین و مهم‌ترین تفاوت ساندبار و پارتی باکس این است که، پارتی باکس قابل شارژ است و شما می‌توانید آن را با خود حمل کنید و هر کجا که خواستید از آن استفاده کنید،  اما ساندبار فقط در مکان هایی استفاده می شود که به پریز برق متصل شود، چرا که قابل شارژ شدن نمی باشد. دومین مشخصه بارزی که باعث فرق بین پارتی باکس و ساندبار می‌شود این است که پارتی باکس را به راحتی می‌توان به همه کانکش ها  مانند بلوتوث و  HDMl و OPTICAL متصل کرد، اما پارتی باکس فقط با فلش،  AUXو بلوتوث وصل می شود.

سینما خانگی بخرم یا اسپیکر؟

اولین و نخستین فرق سینما خانگی و اسپیکر این است که اسپیکر قابل حمل می‌باشد، اما سینما خانگی این امکان را ندارد و کاربر فقط باید آن را در کنار دستگاه تلویزیون استفاده کند.

کیفیت صدا عامل دیگریست که باعث تفاوت سینما خانگی و اسپیکر می‌شود سینما خانگی این قابلیت را دارد که صدا را از هم تفکیک کرده و آن را در حد مطلوب در اختیار کاربر قرار می‌دهد اما هدف از اسپیکر فقط صدای بلند است. در نتیجه، اگر هدف شما از این دو نوع سیستم صدای کاملا رسا و تفکیک شده است حتما به این نکته توجه داشته باشید. مزیت‌ها و جذابیت‌های اسپیکر نسبت به سینما خانگی داشتن رقص نور است  که در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها می‌توان از آن استفاده کرد اما سینما خانگی با هیچ برندی از این مزیت برخوردار نمی‌باشد در واقع سیستم اسپیکر جوری طراحی شده است که بتواند از آن برای پخش اهنگ استفاده کرد.

سخن پایانی

برای لذت بردن از دیدن یک فیلم یا سریال مورد علاقه یا پخش یک موسیقی آرامش بخش، خرید یک سیستم صوتی مناسب در کنار تلویزیون خود لازم است. در این مقاله ابتدا به تفاوت ساندبار و اسپیکر پرداختیم و سپس به برسی مشخصات ظاهری و ویژگی های سینما خانگی و پارتی باکس ذکر شد تا شما بتوانید با آشنایی با هر کدام از این سیستم ها و با توجه به نیاز خود و دانستن این نکات جامع بتوانید خرید درستی از نیکالا داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *