وبلاگ

اسپیکر هوشمند چیست؟

اسپیکر هوشمند چیست-نیکالا

این روزها هنگام خرید کالاهای هوشمند همه به دنبال محصولاتی هستند که به روزترین فناوری ها را در خود جای داده باشند. اگر می خواهید تغییری در سیستم های پخش موسیقی خود ایجاد کنید بهترین کار این است که کلا دستگاه های قدیمی را کنار بگذارید و از اسپیکرهای هوشمندی که به تازگی سر و صدای زیادی در بین کاربران ایجاد کرده اند استفاده کنید. اما اسپیکر هوشمند چیست و چه تفاوتی با سایر دستگاه های پخش خانگی دارد؟

از آنجایی که بیشتر افراد از خرید اسپیکر ارزان با قابلیت های کاربردی استقبال زیادی می کنند در نتیجه کمپانی های سازنده مدل های متناسب با نیازهای افراد را طراحی کرده اند و با قیمت مناسبی عرضه کرده اند.

اسپیکر ها از نظر طراحی ظاهری، کیفیت پخش، برند، مشخصات فنی و … در انواع مدل های مختلف طراحی و تولید می شوند. اما در همه اسپیکرهای هوشمند امکاناتی از قبیل دستیار مجازی، فرمان صوتی و کیفیت پخش بالا وجود دارد. در مقاله زیر انواع اسپیکرهای هوشمند و پرکاربرد را معرفی می کنیم.

اسپیکر هوشمند چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

اسپیکر هوشمند چیست و چه قابلیت هایی دارد؟-نیکالا

بیشتر افرادی هنوز آشنایی چندانی با قابلیت ها و فناوری های به کار رفته در سیستم های صوتی ندارد و نمی دانند اسپیکر هوشمند چیست؟ این دستگاه یکی از پیشرفته ترین اسپیکرهای موجود در بازار است که بیشتر برای پخش موسیقی استفاده می شود. اما قابلیت های این سیستم تنها به پخش موسیقی خلاصه نمی شود. اسپیکر هوشمند قادر است پاسخ سوالات شما را بدهد و با استفاده از دستیار مجازی داخلی که در دستگاه تعبیه شده است بخش هایی از خانه را کنترل کند. در واقع این سیستم های هوشمند تمام انتظارات کاربر و حتی فراتر از آن را پاسخ داده اند.

اسپیکرهای هوشمند در انواع برندهای مختلف قادر هستند تا منبعی از اطلاعات مرکزی برای ارائه شرایط ترافیک مسیرها، فرهنگ لغت، ارایه شرایط آب وهوایی و … باشند. اما این تمام ماجرا نیست شما با خرید یک اسپیکر هوشمند می توانید یک دستیار هوشمند صوتی داشته باشید که از آن برای کنترل دما و ترموستات هوشمند، قفل درها، قفل پنجره ها، نظارت بر امنیت، سیستم روشنایی هوشمند و … استفاده کنید. وقتی به قابلیت های متنوع و کاربردی این دستگاه در مقابل قیمت آن می نگریم در می یابیم که قیمت این دستگاه و خرید آن کاملا مقرون به صرفه است.

انواع اسپیکر هوشمند

انواع اسپیکر هوشمند-نیکالا

اسپیکر هوشمند چیست و مدل های پر طرفدار آن کدامند؟

اسپیکرهای هوشمندی که در ابزار رذضه می شوند از نظر فاکتورهای مختلف دسته بندی می شوند. برند تولید کننده دستگاه یکی از اصلی ترین فاکتورها برای دسته بندی اسپیکرهای هوشمند است. امروزه در بازار برندهای معتبری همچون شیائومی، آمازون الکسا، هارمن کاردن، جی بی ال، لنوو و … وجود دارند که هر کدام محصولات خود را در مدل های مختلف طراحی کرده اند. اسپیکرهای هوشمند در مقایسه با اسپیکرهای عادی از لول بالاتر و قیمت بالاتری برخوردارند.

اسپیکرهای هوشمند بر اساس قابلیت هایی که دارند دسته بندی می شود. برخی از مدل ها مجهز به دوربین هستند و علاوه بر قابلیت های صوتی از قابلیت های بصری هم برخوردار هستند.

ویژگی های اسپیکرهای هوشمند

اسپیکر هوشمند چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ به طور کلی هیچ استارد مشخص و از پیش تعریف شده ای وجود ندارد که یک دستگاه را از لحاظ هوشمندی از دیگری برتر کند. اما به طور کلی اسپیکرهای هوشمند شناخته شده در بازار دارای ویژگی های اصلی زیر هستند.

طراحی مناسب و ابعاد فشرده اسپیکرهای هوشمند

اگر نگاهی به طراحی جمع و جور اسپیکرهای هوشمند بیندازید خواهید دید که این محصول به راحتی در هر جا و مکانی قابل استفاده است. این دستگاه اندازه کوچک و ابعاد جمع و جوری دارد و هیچ چیز اضافه ی بر روی آن صرفا برای زیبایی تعبیه نشده است. دستگاه به راحتی قابل استفاده در اتاق خواب، آشپزخانه، کمپینگ و … است و به راحتی می توان در قسمت های مختلف خانه آن را جابجا کرد چون فضای چندانی را اشغال نمی کند.

پخش موسیقی با اسپیکر هوشمند

همان طور که از نام دستگاه پیداست قابلیت پخش موسیقی را دارد و اکثر افراد به منظور پخش با کیفیت تر موسیقی از آن استفاده می کنند. در اسپیکرها و بلندگوهای قدیمی لازم بود که دستگاه به گیرنده های دیگر متصل شوند. اما اسپیکرها هوشمند خودکفا هستند. برای محیط های بزرگ می توان چند اسپیکر را خریداری کرد و هر کدام را در یک قسمت خاص قرار دارد و با پخش همزمان موسیقی در همه ی جای خانه از صدای با کیفیت لذت برد.

اتصال به اینترنت

تمام هوشمندی اسپیکرها وابسته به اینترنت است. این اسپیکرها می توانند به شبکه اینترنت خانگی یا اینترنت موبایل متصل شوند. برای راه اندازی این قابلیت باید ابتدا از طریق گوشی های هوشمند برنامه را دانلود کنید و فرآیند راه اندازی این قابلیت را در آن مشاهده کنید. زمانی که به اینترنت متصل شدید می توانید به راحتی موزیک های مختلف را به صورت آنلاین گوش دهید.

اتصال به بلوتوث (اختیاری)

اسپیکرهای هوشمند همگی قابلیت اتصال به بلوتوث دارند و شما به راحتی می توانید موسیقی مورد نظر را از تلفن هوشمند یا تبلت های سازگار با بلوتوث به اسپیکر متصل کنید. پشتیبانی از بلوتوث یک ویژگی کاربردی برای پخش موسیقی در محیط های مختلف است.

کنترل صوتی

اسپیکرهای هوشمند دارای چندین میکروفون داخلی هستند. این میکروفون ها به کاربر امکان دادن دستورات بر اساس عملکرد را به دستگاه می دهد. به طور مثال با اتصال به اینترنت می توانید صدای اسپیکر را بلند کنید یا به پیش بینی آب و هوا گوش دهید و یا دمای ترموستات را تغییر دهید.

دستیار مجازی خانه

دستیار مجازی در منزل می تواند یک ویژگی ها کاربردی باشد. این اسپیکرها قادر هستند تا به ایستگاه های رادیویی محلی، کنترل تلویزیون و روشنایی، ترجمه ی زبان، خرید کردن و برقراری تماس، پخش کتاب صوتی و… دسترسی داشته باشند.

اسپیکر هوشمند الکسا

اسپیکر هوشمند چیست؟ اسپیکر هوشمند الکسا که نام آن در شبکه های مجازی و در بین سیستم های صوتی هوشمند به وفوردیده می شود گجتی بسیار کاربرد و پر طرفدار است که توسط کمپانی آمازون طراحی و ساخته شده است. این دستیار قدرتمند صوتی امکان کنترل صوتی دستگاه های هوشمند خانگی را بر عهده دارد. از مهم ترین ویژگی ها و قابلیت این اسپیکر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسپیکر هوشمند الکسا این قابلیت را در اختیار کاربر قرار داده که از دستگاه سوالاتی بپرسد. این دستگاه قابلیت پخش اخبار، گزارش آب و هوای منطقه، تعریف کردن جوک و … را دارد. این اسپیکر می تواند مانند یک ساعت زنگدار عمل کند و شما را در ساعت مشخصی از خواب بیدار کند.
  • بیشتر افراد تمایل دارند که همزمان با انجام کارهای خانه با تلفن همراه خود هم صحبت کنند و در بیشتر مواقع از هندزفری استفاده می کنند. اما استفاده از هندزفری باعث می شود که صدای محیط شنیده نشود. اسپیکرهای هوشمند امکان تماس صوتی از طریق برنامه الکسا و دستگاه اکو را امکان پذیر کرده اند. البته این قابلیت برای افرادی فعال می شود که دو طرف برنامه الکسا و دستگاه اکو را داشته باشند.
  • اسپیکر هوشمند اکسا از پلتفرم های مختلفی موسیقی پخش می کند مثلا با پلتفرمی از Amazon Music، Apple Music، Spotify، SiriusXM می توان به موسیقی یا کتاب صوتی و پادکست گوش داد.
  • برای خانه هایی که مجهز به سیستم های هوشمند هستند می توانند از Echo Dot 4th Generation و به صورت فرمان صوتی، دستگاه‌هایشان را کنترل کنند. مثلا می توانید چراغ های هوشمند خانه را خاموش کنید و یا قهوه ساز را روشن کنید.
  • در این بلندگوی هوشمند امکان کنترل میکروفون وجود دارد این قابلیت به منظور حفظ حریم شخصی بسیار کاربردی است.
  • این اسپیکر به خوبی از قابلیت تشخیص صدا در جمع پشتیبان می کند. شما حتی اگر در جای شلوغ هم باشید باز دستگاه صدای شما را تشخیص می دهد و فرمان های شما را اجرا می کند.
  • این دستگاه دارای صدایی واضح و شفاف و به دور از فرکانس مزاحم است که لحظات لذت بخشی را برای کاربر رقم می زند.

اسپیکر هوشمند شیائومی

اسپیکر هوشمند چیست و آیا اسپیکر برند شیائومی از کیفیت مناسبی برخوردار است؟ اسپیکرهای برند شیائومی به عنوان بهترین و قابل حمل ترین اسپیکرها شناخته شده اند. این برند برای بهبود تجربه کاربری قابلیت های مختلف و مدرنی را در اسپیکرها گنجانده است. اول از هر چیزی ظاهر اسپیکرها ساده و در عین حال جذاب و جمع جور است و در هر جایی می توان به راحتی آن را استفاده کرد.

این اسپیکرها دارای قابلیت اتصال به بلوتوث و سیستم وای فای هستند. همچنین این دستگاه ها پخش صدای خوب و باکیفیتی دارند. یکی از ویژگی های چشمگیر اسپیکرهای هوشمند شیائومی ادغام آن با آمازون الکسا برای اجرای فرمان های صوتی است. میکروفون های داخلی دستگاه به کاربر این امکان را می دهند تا دستورات خود را به دستگاه بدهند.

پخش موسیقی، ارائه شرایط آب و هوایی، پخش اخبار، پخش کتاب صوتی و پادکست و… تنها بخشی از قابلیت های این دستگاه است. در سایت نیکالا می توانید انواع پر طرفدار و با کیفیت اسپیکرهای شیائومی را با مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

جمع بندی

به جرات می توانیم بگوییم که اسپیکرهای هوشمند پرطرفدارترین و بهترین گجت های موجود در بازار هستند که در مدل های مختلفی طراحی شده اند. این سیستم ها از قابلیت اجرای فرمان های صوتی برخوردار هستند و بر اساس امکانات و قابلیت هایی که دارند قیمت مقرون به صرفه و خوبی دارند و خرید آن ها می تواند تمام نیازهای متداول کاربر را پاسخ دهد.

در سایت نیکالا مجموعه ای از بهترین اسپیکرهای هوشمند وجود دارد که شما می توانید بهترین و اورجینال ترین محصولات را در این سایت با نازلترین قیمت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *