وبلاگ

از دستگاه بخور چگونه استفاده کنیم؟

از دستگاه بخور چگونه استفاده کنیم-نیکالا

از دستگاه بخور چگونه استفاده کنیم؟ در این مقاله از نیکالا سعی کرده ایم اطلاعات کاملی درباره استفاده از دستگاه بخور کنیم.
همانقدر که خرید یک دستگاه بخور سرد برای خانه یک ضرورت است نحوه استفاده از دستگاه هم به همان میزان اهمیت دارد.
این دستگاه با هدف سلامت پوست و مو، ریه، کاهش و پیشگیری از بیماری های ویروسی، کاهش بیماری های مجاری تنفسی در کودکان و نوزادان و… استفاده می شود.
زمانی که دستگاه به طور دقیق نصب و راه اندازی نشود کارایی مورد انتظار را نخواهد داشت. پس در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه استفاده مطلوب دستگاه بخور را مطالعه نمایید.

طرز استفاده از دستگاه بخور سرد صورت

طرز استفاده از دستگاه بخور سرد صورت-نیکالا

برای بیشتر افراد این سوال پیش می آید که از دستگاه بخور چگونه استفاده کنیم؟ نحوه صحیح استفاده از این دستگاه تاثیر به سزایی روی سلامت و زیبایی پوست دارد.
ممکن است بیشتر افراد با نا آگاهی از عملکرد صحیح دستگاه رطوبت ساز صدماتی به پوست صورت بزنند. فارغ از مدل دستگاه شیوه استفاده و دستورالعمل های تمامی دستگاه ها تقریبا مشابه است.
⦁ قبل از استفاده از دستگاه بخور باید اطلاعات کاملی از نحوه استفاده آن کسب کنید تا هم کارایی دستگاه را افزایش دهید و هم نتیجه رطوبت رسانی را روی پوست صورت مشاهده کنید.
⦁ باید دستگاه را در مکانی مناسب با سطحی صاف و بدون لغزش قرار دهید. مدل های دستگاه بخور سرد با ابعاد کوچک و قابل حمل طراحی می شوند. شما در هر جایی از منزل یا محل کار خود می توانید این دستگاه را قرار دهید و از آن استفاده کنید. وزن، اندازه و توان دستگاه باید متناسب با شرایط آب و هوایی محیط و میزان خشکی پوست تعیین شود.
برای اینکه از انتقال آلودگی به پوست جلوگیری کنید حتما باید قبل از استفاده از دستگاه آن را تمیز و ضدعفونی کنید.
⦁ اگر هدف شما از دستگاه بخور صرفا سلامت پوست صورت است حتما باید آن را در محلی قرار دهید که بخور روی صورت برخورد داشته باشد.
⦁ برای سلامت پوست از آب جوشیده سرد شده استفاده کنید. برای اثر بخشی بهتر این دستگاه بهتر است حتما زمانی از بخور دستگاه برای صورت استفاده کنید که پوست خود را شستشو داده اید. معمولا بعد از ورزش و در روزهای آفتابی و گرم می توانید برای جلوگیری از خشکی پوست دستگاه بخور را در خانه روشن کنید.
خرید دستگاه بخور شیائومی با رعایت روتین های پوستی می تواند تاثیرات مثبت و خوبی را به جای بگذارد. شما می توانید در دستگاه بخور انواع محصولات و اسانس های مراقبتی مانند گلاب یا سرم مراقبتی بریزید تا تاثیرات موثر آن را مشاهده کنید.

طریقه استفاده از دستگاه بخور سرد

طریقه استفاده از دستگاه بخور سرد-نیکالا

از دستگاه بخور چگونه استفاده کنیم؟ آیا مدل های مختلف دستگاه بخور از قبیل دستگاه بخور درما مدل F329، دستگاه بخور سرد درما مدل DEM-F301، دستگاه بخور درما مدل DEM-F325، دستگاه بخور شیائومی مدل DEM-F500 و … کارایی و عملکرد یکسانی دارند؟ نحوه نصب هر کدام از این دستگاه ها چگونه است؟
⦁ به طور کلی دستگاه بخور سرد به منظور کاهش بیماری های ویروسی شایع از قبیل آنفولانزا، سرماخوردگی و … کاهش مشکلات سیستم تنفسی، زیبایی پوست و مو و حفظ رطوبت آن ها و… استفاده می شود.
⦁ بیشتر افراد در گذشته اهمیت چندانی به خرید این دستگاه نمی دانند. تا اینکه در سال های اخیر به دلیل شیوع گسترده بیماری های ویروسی به اهمیت و کارایی این دستگاه پی بردند. برای استفاده از این دستگاه نیاز به تجهیزات خاصی نیست. دستگاه های بخور درما با ابعاد کوچک و حجم کم طراحی شده اند به طوری که در هر گوشه ای از خانه می توان از آن ها استفاده کرد.
⦁ برای استفاده از دستگاه بخور سرد ابتدا باید دستگاه را در محل مناسبی قرار دهید تا بخور در تمام نقاط محیط توزیع شود. سپس باید مخزن را از آب شهری یا آب جوشیده سرد شده پر کنید. بسته به مدل دستگاه می توانید از انواع خوشبو کننده ها هم استفاده کنید. دستگاه را روشن کنید تا فناوری اولتراسونیک بخور سرد را تولید و پخش کند.

طرز استفاده از دستگاه بخور خانگی

طرز استفاده از دستگاه بخور خانگی-نیکالا

آیا همه مدل های دستگاه بخور در بازار برای استفاده خانگی مناسبی هستند؟ ظرفیت دستگاه برای استفاده خانگی چقدر باید باشد دستگاه های بخور خانگی از برندهای شناخته شده ای همچون درما، شیائومی و… تولید می شوند که به راحتی قادر به تامین 40 تا 60 درصد رطوبت محیط هستند. این گجت ها بعد از قرارگیری در جای مناسب دیگر نیازی به تنظیمات خاصی ندارند و کار خود را شروع می کنند.
دستگاه های بخور با طراحی زیبا و با صرفه جویی در مصرف آب و برق، رطوبت لازم را در محیط تولید می کنند. دستگاه های خانگی باید حدود 20 سانتی متر از دیوار قرار داده شوند. بهتر است دستگاه را روی یک سطح بلند قرار دهید تا ذرات بخار در محیط به صورت یکنواخت پخش شوند.
بهتر است دستگاه بخور خانگی در مجاورت وسایل گرمایشی، اتاق گاز، جلو نور آفتاب و … قرار نگیرد. طرز استفاده از دستگاه بخور سرد برای نوزادان و کودکان در خانه از اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده از دستگاه بخار در اتاق کودک از مشکلات عدیدی از قبیل خشکی پوست، تحریک بینی و ریه، تحریک سینوس ها و … جلوگیری می کند.

نحوه استفاده از دستگاه بخور سرد و گرم

برخی از مدل های دستگاه بخور در بازار دارای دو حالت بخور گرم و بخور سرد هستند. ما در این مقاله پاسخ به سوالات مختلف کاربران می دهیم از قبیل: از دستگاه بخور چگونه استفاده کنیم؟ آیا نحوه عملکرد دستگاه های دو حالته (سرد و گرم) با دستگاه های یک حالته (سرد) متفاوت است؟ و… .
دستگاه های بخور سرد و گرم ابزاری مناسب برای ایجاد رطوبت طبیعی در محیط هستند. بر روی بدنه این دستگاه دکمه های کنترل تعبیه شده است که استفاده از دستگاه را راحت کرده است.
با این دکمه ها شما می توانید سرعت و شدت بخاردهی را تنظیم کنید. دستگاه های بخور گرم و سرد ابتدا آب را گرم و استرلیزه می کنند و بعد به شکل بخار آن را در هوا پخش می کنند. با استرلیزه کردن املاح آب ته نشین می شود و غبار خارج شده عاری از هر گونه املاح و ذرات اضافه است.
دستگاه بخور سرد و گرم قابل استفاده در خانه و محل کار، اتاق خواب، آشپزخانه، آرایشگاه و سایر محیط ها است.
ظرفیت این دستگاه ها متفاوت است و باید با توجه به متراژ محیط و شرایط آب و هوایی دستگاه مناسب را نصب کرد. اگر مخزن دستگاه به صورت مداوم تمیز شود می تواند طول عمر طولانی تری داشته باشد.

تو دستگاه بخور سرد چی بریزیم؟

جدای از اینکه از دستگاه بخور چگونه استفاده کنیم؟ بیشتر استفاده کنندگان به دنبال این هستند که چه چیزی را می توانند در کنار آب در داخل دستگاه بخور بریزند؟ طراحی برخی از دستگاه های رطوبت ساز به گونه ای است که تنها با آب استاندارد عملیات تولید بخار را انجام می دهند.
برخی از دستگاه ها محفظه ای جداگانه برای ریختن اسانس های معطر دارند. اسانس نباید به هیچ وجه به آب استاندارد اضافه شود چون در روند تولید بخار مشکل ایجاد می شود. افرادی که از داروها یا اسانس های معطر داخل آب استفاده می کنند طول عمر دستگاه را به شدت کاهش می دهند. چون دستگاه با افزایش فشار موتور تولید بخار را انجام می دهد که نهایتا خرابی و نقص فنی را به دنبال خواهد داشت.
افرادی که می خواهند در کنار رطوبت هوا، فضا را معطر کنند باید از داروها و اسانس های مخصوص استفاده کنند و حتما دستگاه هایی را تهیه کنند که دارای مخزن جداگانه برای اسانس باشد.

چگونه از دستگاه بخور سرد و گرم استفاده کنیم؟

⦁ دستگاه بخور سرد و گرم خود را در مکانی مناسب قرار دهید. دستگاه باید در ارتفاع و روی یک سطح بلند قرار بگیرد. بهتر است دستگاه حدود 20 سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد.
⦁ مخزن دستگاه را از آب آشامیدنی یا آب جوشیده سرد شده پر کنید.
⦁ دستگاه را به برق وصل کنید.
⦁ می توانید دستگاه را با دکمه های تعبیه شده بر روی بدنه دستگاه تنظیم کنید.
⦁ برخی از دستگاه ها قابلیت اضافه کردن عطرها و اسانس های مخصوص را دارند که قبل از شروع به کار دستگاه می توانید این اسانس ها را داخل دستگاه بریزید.
⦁ دکمه شروع به کار را بزنید.
⦁ بعد از پایان کار دستگاه را خاموش و دوشاخه را از پریز بکشید.
نکات مهم در استفاده از دستگاه بخور و رطوبت ساز
برای اینکه به جواب سوال از دستگاه بخور چگونه استفاده کنیم؟ برسیم باید جدای از مراحل کار به یک سری از نکات مهم در این خصوص توجه کنیم. دستگاه های بخور در انواع برندها و مدل های مختلف با ظرفیت های متفاوتی طراحی شده اند. در هنگام خرید دستگاه باید به متراژ محیط مورد استفاده توجه کنید و آن را با ظرفیت دستگاه تطابق دهید.
⦁ برخی از دستگاه ها قابلیت اضافه کردن اسانس های معطر را دارند. این اسانس ها مخصوص هستند در نتیجه نمی توان از خوشبو کننده های خانگی در دستگاه استفاده کرد.
⦁ دستگاه های بخور سرد و گرم از برق شهری با ولتاژ 220 تغذیه می کنند. حتما قبل از استفاده از دستگاه از انطباق ولتاژ برق خانگی با دستگاه مطمئن شوید.
⦁ دستگاه را به طور منظم تمیز کنید. این کار به کاهش مشکلات تنفسی و جلوگیری از ایجاد آن ها کمک میکند. با تمیز کردن مخزن دستگاه از رشد میکروب ها و عوامل بیماری زا جلوگیری می شود.
⦁ می توانید در کنار دستگاه بخور یک دستگاه رطوبت سنج هم تهیه کنید تا رطوبت محیط را بسنجید و زمان کار و میزان تولید بخار را بر اساس آن بسنجید.

جمع بندی

نحوه استفاده از دستگاه های بخور بسیار راحت است. این دستگاه ها تنظیمات سخت و پیچیده ای ندارند. شما به راحتی می توانید با خرید یک دستگاه مناسب از بسیاری از بیماری های ویروسی پیشگیری کنید و به حفظ سلامت و شادابی پوست و مو کمک کنید. دستگاه های بخور برای تمامی فصول سال قابل استفاده هستند.
قبل از استفاده از دستگاه بخور باید ظرفیت دستگاه را با متراژ محیط انطباق دهید. اگر می خواهید مدل های مختلف دستگاه های بخور را مشاهده و خریداری کنید می توانید از محصولات نیکالا دیدن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *