وبلاگ

هدفون از کجا بخرم؟

هدفون از کجا بخرم-نیکالا

هدفون از کجا بخرم؟ هدفون بخرم یا هندزفری؟ انواع هدفون ها کدامند؟ و… از سوالاتی است که حداقل یک بار برای هر شخصی پیش آمده و یا خواهد آمد. خرید هدفون مناسب با نیاز و مقدار بودجه شما، زمانی اتفاق می افتد که اطلاعات کلی در مورد هدفون ها داشته باشید. شما می توانید این اطلاعات را در مقاله امروز از سایت نیکالا مطالعه کنید.

هدفون چیست؟

هدفون چیست-نیکالا

هدفون یک وسیله کاربردی و ضروری در دنیای  امروزه است که با توجه به نوع نیاز، در انواع مختلف تولید می گردند. هدفون بلندگوهایی است که بر روی گوش ها قرار می گیرند و باعث تقویت و شخصی سازی هر صدایی که از دستگاه پخش کننده مانند لب تاپ، گوشی و… بیرون می آید، می شود.

هدفون ابزاری است که به کمک آن می توانید از شلوغی های اطراف تان به دنیای آرام بخش موسیقی بروید.

در کنار هدفون همیشه صحبت از هدست و ایرفون نیز به میان می آید. برای داشتن یک خرید راضی کننده، بهتر است فرق این سه با یکدیگر را بدانید و با کاربرد آن ها آشنا باشید.

هدست چیست؟

هدست همان هدفون است که به یک میکروفون مجهز شده است. یعنی شما علاوه بر شنیدن صدای مورد نظر، امکان صحبت و تعامل را نیز دارید. به عبارتی دیگر، هدست، امکان یک گفت و شنود حرفه ای را برای شما فراهم می کند. به همین دلیل در مراکز تماس، استودیوهای ضبط صدا، بازی های آنلاین و… از هدست جهت ارتباط گیری بین اعضا استفاده می شود.

گوشی های هدست نسبتا بزرگ تولید می شوند تا بتوانند صدای اطراف را ایزوله کنند.

ایرفون چیست؟

ایرفون که بیشتر با نام هندزفری معروف شده است، همان کارایی هدفون را دارد با این تفاوت که سایز بلندگوهای آن بسیار کوچک تر از هدفون است. این بلندگوها به راحتی داخل گوش قرار می گیرند و نسبت به هدفون، دارای حمل آسان به هنگام ورزش یا انجام کارهای روزمره است.

از آنجا که هندزفری در داخل گوش قرار می گیرد، بهتر است از آن فقط در موارد ضروری مانند تماس استفاده کنید. گوش دادن به موسیقی آن هم به صورت روزانه، عادتی است که امروزه، افراد زیادی به آن دچار شده اند. استفاده مداوم از هندزفری، باعث آسیب رسیدن به گوش و بافت داخلی آن می گردد. به همین دلیل توصیه دوم پزشکان به این دسته از دوستان، جایگزین کردن هدفون به جای هندزفری است. البته اگر انجام توصیه اول برای آن ها سخت باشد؛ یعنی کاهش زمان گوش دادن به موسیقی و سپس حذف این عادت از زندگی روزمره شان!

انواع هدفون به صورت کلی

انواع هدفون ها-نیکالا

به صورت کلی می توان هدفون ها را از لحاظ اتصال به دو نوع بی سیم و باسیم تقسیم کرد. هدفون باسیم از طریق رابط هایی مانند پورت یو اس بی به دستگاه هایی مانند گوشی، کامپیوتر و… متصل می گردد.

اما نوع بی سیم هدفون ها برای اتصال به دستگاه پخش کننده از فناوری بلوتوث، ان اف سی و… استفاده می کند. استفاده از بلوتوث بیشتر از سایر فناوری ها، در هدفون بی سیم کارایی دارد.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که با گره خوردن سیم هندزفری و یا آویزان بودن آن مشکل دارید، هدفون های بی سیم مناسب شماست. در غیر این صورت، هدفون های سیم دار انتخاب بهتری هستند؛ چرا که در این هدفون ها، فقط امواج صدا می توانند برای گوش مشکل ساز شوند ولی در نوع بی سیم، علاوه بر امواج صدا، امواج وایرلس نیز باعث صدمه زدن به گوش می گردند.

انواع هدفون ها

1- هدفون دورگوشی

اگر شنیدن صدای اطراف و جلوگیری از نویز، بیشتر از قابلیت حمل آسان هدفون، برای شما اهمیت دارد، احتمالا از هدفون های دورگوشی استقبال کنید. این هدفون دارای دوگوشی بزرگ است که به راحتی گوش های شما را می پوشاند و قسمت نرم ان کاملا روی گوش قرار می گیرد.

شاید به نظر برسد که بزرگ بودن این هدفون ها و وزن زیادشان نسبت به سایر هدفون ها، در فروش آن ها اثر منفی بگذارند اما آمارها نشان می دهند، این ایرادات در مقایسه با مزایای هدفون های دورگوشی، چندان مهم به نظر نمی رسند چرا که همچنان این مدل هدفون در صف اول فروش قرار دارد.

مزایایی مانند راحتی گوش هنگام تماس با هدفون به دلیل وجود ابرهای نرم بر روی گوشی هدفون، باطری با قدرت و ظرفیت بالا، وجود فاصله میان بلندگو و پرده گوش و دارا بودن صدایی باکیفیت از دلایل محبوبیت و فروش بالای این نوع هدفون ها هستند.

2- هدفون های روگوشی

این هدفون ها به دلیل تشابه در ظاهر به کرات با هدفون های دورگوشی اشتباه گرفته می شوند. در حالی که این دو مدل تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند. تفاوت هایی مانند کوچک بودن گوشی، شنیدن صدای محیط،فشار کمتر در ناحیه سر، حمل آسان تر و فشار بیشتر روی لاله های گوش.

3- هدفون های داخل گوشی

هدفون داخل گوشی که به نام های هندزفری، ایرفون و این ایر نیز شهرت دارند، برخلاف دو هدفون قبلی که روی گوش قرار می گیرند، داخل گوش و در نزدیکترین حالت به کانال های صوتی گوش قرار می گیرد.

آسیب رسیدن به پرده گوش توسط این هدفون ها بسیار محتمل است اما اگر صدا را از حد مجازی که دستگاه مشخص می کند، بلندتر نباشد می توان جلوی صدمه رسیدن به گوش را گرفت.

این هدفون ها جزئی از لوازم جانبی گوشی های همراه بوده و همچنین دارای حمل و نقل آسانی هستند. این دو دلیل از مهم ترین عوامل محبوبیت و تقاضای زیاد آن در بازار محسوب می شوند.

4- ایرپادها (هدفون بخریم یا ایرپاد؟)

ایرپادها نیز دسته ای دیگر از هدفون ها هستند با ظاهری شبیه به هندزفری ها، با این تفاوت که در هندزفری یا همان هدفون های داخل گوش، دو سر آن کاملا داخل گوش قرار می گیرد اما ایرپادها چنین عملکردی ندارند.

سازندگان ایرپاد، هدف از ساخت آن را این گونه اعلام کرده اند:

کاهش آسیب دیدگی گوش با ایجاد فاصله بین گوش و بلندگوی هندزفری!

اما سازندگان ایرپاد فکری برای افتادن های گاه و بیگاه آن نکرده اند! ایرپادها مانند هدفون های داخل گوشی، وارد گوش نمی شوند و طراحی آن به گونه ای است که فقط در قسمت بیرونی گوش قرار بگیرد. همین مساله باعث شده است که استفاده از ان، تجربه چندان خوبی نباشد زیرا هم به خوبی صدای اطراف شنیده می شود و هم به دفعات از گوش جدا می گردد.

5- هندزفری های وایرلس

هندزفری هایی که بدون کمک سیم با دستگاه پخش کننده مانند تبلت، گوشی و… ارتباط برقرار می کنند را هندزفری های وایرلس می نامند. همه اجزایی که در سیم هندزفری های سیم دار قرار گرفته است، در داخل سری های این هندزفری قرار گرفته است.

بدون سیم بودن، حمل و نقل آسان و قرارگیری مناسب داخل گوش بدون افتادن، از ویژگی های بارز این نوع از هدفون هاست که باعث شده است از جایگاه خوبی در بین کاربران برخوردار شوند.

6- هدفون های بدون سیم

هدفون های بی سیم با کمک فناوری هایی مانند بلوتوث، دانگل و… با دستگاه ارتباط برقرار می کند. اتصال راحت حتی با فاصله چندین متری از دستگاه پخش کننده، مهم ترین ویژگی هدفون بی سیم است که توانسته نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. پایدار نگه داشتن اتصال بدون قطعی، در دستگاه هایی که از بلوتوث استفاده می کنند، نشان از کیفیت بالای محصول است.

7- هدفون های نویزگیر

اگر مایل هستید با کمک صدا، در فیلم یا موسیقی مورد علاقه تان غرق شوید و برای لحظاتی از دنیای پیرامون خود فاصله بگیرید، از هدفون های نویزگیر استفاده کنید.

این هدفون ها دارای تراشه هایی هستند که باعث گرفته شدن نویز اطراف شما می گردند و شما صدایی جز آنچه که پلی کرده اید را نخواهید شنید.

هدفون خوب چی بخرم؟

هدفون خوب چی بخرم-نیکالا

برای رسیدن به یک پاسخ مناسب، لازم است نکاتی را مد نظر قرار دهید:

1- برای آنکه بتوانید در وقت خود صرفه جویی کنید، کف و سقف بودجه ای که برای خرید هدفون ارزان در نظر گرفته اید را مشخص کنید. با این کار، محدوده خرید شان از لحاظ قیمت مشخص و در نتیجه دایره انتخاب شما کوچک تر می گردد.

2- براساس نوع نیازتان، هدفون بخرید. رفع نیاز بر مطابق مد بودن ارجحیت دارد، البته این نکته به آن معنا نیست که به روز و روی مد بودن را کنار بگذارید! منظور آن است که اگر هدفونی مد روز باشد ولی آن کاربردی که مورد انتظار شماست را نداشته باشد، بهتر است در سبد خریدتان قرار نگیرد.

برای مثال شما هدفونی لازم دارید که به هنگام ورزش کردن، از آن برای گوش کردن موسیقی استفاده کنید. با توجه به نوع نیاز شما، انتخاب ایرپاد که به راحتی از گوش خارج می شوند، چندان معقولانه نخواهد بود. پس قبل از خرید، تمام آنچه که از هدفون انتظار دارید مانند ضدآب بودن، ضد ضربه بودن و… را لیست کنید و همراه خود ببرید.

3- حدالمقدور با افراد حرفه ای در این حوزه مشورت کنید.

4- از برندی خرید کنید که خدمات پس از فروش آن در ایران دارای نمایندگی بوده و واقعا پاسخگو باشند.

سخن پایانی

خرید هدفون از فروشگاه هایی که اساس کار خود را بر اعتماد مشتریان بنا کرده اند، می تواند خرید رضایت بخشی باشد. فروشگاه های اینترنتی مانند نیکالا که شرایط و ضوابطش در راستای رضایت مشتریان، تعیین شده است، انتخاب خوبی برای کسانی است که فرصتی برای بازارگردی فیزیکی ندارند. امیدواریم بعد از مطالعه مطالب فوق، دیگر با سوالاتی نظیر هدفون از کجا بخرم، مزایا و معایب هریک از مدل های هدفون کدامند و…، روبرو نشوید.

سوالات متداول

مدت زمان معقولانه برای استفاده روزانه از هدفون چقدر است؟

مدت زمان استفاده از هدفون با مقدار ولوم صدا رابطه عکس دارد. یعنی اگر بخواهید آهنگی را با صدای بلند گوش کنید باید مدت زمان گوش کردن به آن را کم کنید. به طور کلی مدت زمان استاندارد برای گوش کردن به چیزی توسط هدفون، 60 دقیقه در روز و تنها با 50 درصد از صدای هدفون است.

آیا خرید هدفون ارزان از نیکالا به راحتی امکان پذیر است؟

بله، خرید محصول از سایت نیکالا به راحتی امکان پذیر است. شما در هر جایی که باشید فقط با در اختیار داشتن یک گوشی متصل به اینترنت، می توانید هدفون مورد نظر خود را از میان صدها محصول درج شده، پیدا کرده و سفارش دهید.

آیا می توان از هر شارژری برای شارژ کردن هندزفری های بلوتوثی استفاده کرد؟

خیر، هندزفری های بلوتوثی فقط باید با شارژرهایی که دارای توان پایین هستند، شارژ گردند. استفاده از فست شارژها به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *